Translate

вторник, 21 януари 2014 г.

руладини от кайма върху зеленчуци

От вчера се опитвам да напиша този пост и все не ми остава време.
Причините са толкова много едната и най-важната ,е че преди всичко съм майка на две годишно дете ,което е доста експанзивно.
Постоянно иска да съм около нея, не ми позволява да съм на компютъра, а като ме види в кухнята полудява и започва да ме дърпа за ръка.
Пишейки това зная,че повечето жени изпитват същите емоции.
Трябва да си гледат децата,да почистят къщата, да сготвят да си играят с кукли или коли.
Някой от нас съчетават всичко това и с работа.
Понякога се питам как успяваме да се справим.
Когато детето спи гледам да сготвя влизам в кулинарната ми група "Домашни вкусотии"https://www.facebook.com/groups/131301297027797/,
а когато се обърна един час е минал и детето се е наспало.
От вчера имам нова кулинарна придобивка, а тя е уред за бавно готвене Крок-Пот Крок-пот
Доставката дойде още сутринта , но успях да разопаковам едва след като малката заспа.
Прочетох всички листовки и реших да не губя време , а да започвам да готвя с него.
Както може би се досещате реших да приготвя руладини от кайма , а като основа да сложа зеленчуци , така стартира първия ми опит с този уред.
Реших,че и да не стане храната продуктите са такива,че все ще се изяде.
Но за моя най-голяма радост всичко стана много вкусно ,имаше само един недостатък ,а той е че сложих олио на зеленчуците , не съобразих,че каймата ми е домашна с повече сланина , а тя е достатъчна като мазнина.
Стана малко по-мазно но това си е моя грешка, и тази грешка не попречи да се опита така,че почти да свърши храната .


Работата с уреда е много лесна , а най-важното му качество,е че той сам си готви в моя случай за 4 часа,през които не се изисква да стоиш  до него.

                                      През това време правихме следното....


Бяхме на двора с детето, така аз имах готвеща се сама вечеря и доволно дете ,което не ме дърпа от фурната ,а е на вън в двора на слънце.



 Преминавам към продуктите и рецептата.

Необходими продукти :

4 картофа
2 моркова
1 голяма глава лук
5-6 скилидки чесън
1 зеленчуков бульон
500 гр.кайма
1 яйце
1 сварено яйце
2 кисели краставици
2 с.л. настърган кашкавал
галета
чубрица
черен пипер
кимион
сол
копър

Приготвяне:







Почистваме зеленчуците и ги нарязваме на колелца.

Поставяме ги на дъното на Крок-пот .
Слагаме бульона ,копър,черен пипер,чубрица и сол.
Както написах по-горе аз сложих и малко олио ,но не трябваше , затова не го споменавам в рецептата.,но ако вие решите може да сложите но няколко капки.

След като сложихме зеленчуците започваме да приготвяме рулата от кайма.

Каймата омесваме с малко лук,чесън,кимион,черен пипер,яйце и 2 с.л. галета.
Обелваме свареното яйце и го режем на две , заедно с киселите краставици.


Настъргваме и кашкавала.


Когато сме готови с продуктите започваме направата на руладините.
Върху кухненско стреч фолио разстиламе половината кайма и нареждаме отгоре кашкавал,яйце и краставица.


С помощта на фолиото оформяме топка.


Готовите руладини редим върху канапето от зеленчуци.




Аз сложих вода ,която не покриваше зеленчуците, но мисля,че и с нея прекалих малко.
Зеленчуците,които се готвят в Крок-пот не усвояват всичката вода , не се разваряват , а вкуса им става невероятен,някак свеж и наситен.

Слагаме капака и пускаме уреда на режим High за 4 часа.
През това време може да правите каквото пожелаете,липсва притеснението от изгоряло месо и зеленчуци.
Хубавото на уреда е ,че след изтичане на времето за готвене се включва в режим Warm,който поддържа храна топла.
                                 
                            И така ...до като Крок-пота си готви ние си играем...


Ето как изглежда храната , след дълго притеснение дали ще стане ,защото все пак за първи път ползвам този уред и имаше вероятност да сбъркам,но резултата е повече от успешен.


Месото беше усвоило перфектно вкуса на чесъна ,лука и подправките,беше сочно и с много по-разливен вкус от познатия ,които се получава във фурната.
Детето много хареса зеленчуците, хапна си от картофа с много голямо желание.


                 Определено скоро ще пробвам и други рецепти с този уред.

Тази рецепта може да се приготви и по стандартен начин на фурна.
Аз съм правила и преди тези руладини рецептата е тук: http://tedytitova.blogspot.com/2013/11/blog-post_17.html