Translate

петък, 24 януари 2014 г.

Пиле "Терияки"


Зная, че повечето като прочетат името на рецептата ще се изплашат, но не го правете.
Това е едно от най-вкусните ястия с пиле, което съм опитвала.
Не е трудно , а продуктите всеки има от тях в дома си.
Само името е малко непознато сред нас.
Това е едва втората рецепта,която приготвям с уреда за бавно готвене Crock-Pot,
а този път стана по-добре от очакваното.
Като разбра какво ще правя, моя съпруг ме погледна доста резервирано, но дълбоко в себе си знаех,че ще му хареса.
Ако не разполагате с Крок-Пот спокойно може да приготвите това ястие и в обикновена фурна.
Когато приготвяте рецептата във фурна, самото изпичане ще продължи от 40 до 60 мин. и трябва да следите дали няма да изгори.

Ще ви покажа как изглежда и след това,ще премина към рецептата,която адаптирах по вкус на семейството ми от ТУК  !

Продукти:
8 бр. пилешки кълки
3 с.л. мед
1/2 ч.ч. соев сос (може и повече ако го обичате горе долу да стане 3/4)
6 скилидки чесън
щипка джинджифил
зехтин
черен пипер
подправка за пиле
6 с.л.ябълков оцет
1 к.ч. ориз
1 зеленчуков бульон
малко олио
3 к.ч.вода
1 с.л. брашно

Приготвяне:


Приготвяме соса  като в купа настържем 4 скилидки чесън, добавим меда, соевия сос ,джинджифила, пипера, зехтина и оцета.
Сместа се разбърква добре.


Пилешките кълки поръсваме с подправка за пиле и нареждаме в Крок-пот.


Заливаме месото със соса, останалия чесън нарязваме на ситно и добавяме и него.


Слагаме капака на уреда и настройваме времето.


Аз го сложих вечерта преди да си легна,за да може през нощта да се сготви месото.
Пуснах на степен LOW  за 6 часа.
Когато станах сутринта, уреда беше в режим WARM и поддържаше вкусното пиле топло.
Когато отворих капака и усетих излизащия аромат, почувствах,че не съм на земята.
Толкова ароматно, а по-късно установихме, че и нечовешки вкусно е станало.


За обяд реших да спазя останалата част от рецептата и направих гарнитура от бял ориз и сос Терияки.


Ориза първо запържих  в малко олио и зеленчуков бульон, след което добавих водата и го сварих го омекване.


Соса приготвих така:
изкарах кълките от керамичния съд, а соса, които беше на дъното сложих в тиган.
Включих котлона и когато соса завря добавих размитото брашно, веднага се сгъсти и го махнах от котлона.


Подредих ориза, кълките и залях със соса.
Остана само да се опита.
Невероятно вкусно и просто ястие със стряскащо име.


Ориза много добре се съчета със соса и пилешкото...
Препоръчвам това ястие на всеки,които все още не го е правил.
Най-добре става с Крок-Пот, но ако нямате спокойно го направете и във фурната!
Когато го правите във фурната е добре да мариновате месото за няколко часа в соса, печете на 180 градуса до 200 .
Времето за изпичане във фурната може да варира от 40 минути до час, изпечете до готовност на месото.
Аз съм правила свински пържоли по подобна рецепта,която може да видите тук:пържоли с мед


                                               Не се колебайте, а го пригответе !
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !