Translate

събота, 15 февруари 2014 г.

Торта "Баунти"

С един ден закъснение...
За празника на влюбените приготвих тази вкусна торта.
Когато започнах да я приготвям исках да стане сочна, вкусна и с типичен баунти вкус.
За първи път правя  тази торта и мога да споделя, че съм много доволна от резултата.
Получи се така както си я представях, освен украсата, не ме бива с украсяването на тортите.
За да стане една украса идеална се изисква време,търпение и сръчност, а тези качества не са особено силни и присъщи за мен.
Празника на влюбените... 
Определено не мога да кажа, че празнувахме, защото малката ни принцеса се постара да превърне за втора поредна година този празник в поредната безсънна вечер и  нощ, а утрото, то започна в късната нощ...
Още няма осем часа сутринта, а аз съм се развихрила в блога с публикации и рецепти...
Сега намирам и нещо положително в принудителните ранни ставания.
Рецептата за блата на тортата комбинирах от видени в интернет, а крема си е моя идея, исках да се доближи максимално до десерта баунти,който приготвях преди време и може да видите  ТУК .
Много съм доволна от вкуса на тортата и определено тя се нарежда сред една от най-вкусните по моя преценка.


Продукти:
за блата:

200 гр.масло
200 гр.захар
200 гр.брашно
2 ч.л.бакпулвер
4 яйца
4 с.л. прясно мляко (или сметана)
4 с.л. какао
2 ванилии

за крема:
350 гр. прясно мляко
200 гр. готварска сметана
1 ч.ч. захар ( може и по-малко да сложите,ако не обичате толкова сладко)
2 ванилии
350 гр. кокосови стърготини
30 гр. масло
100 гр. бял шоколад

за глазура:
100 гр. прясно мляко
100 гр. млечен шоколад
20 гр. масло
1 ч.л. желатин

за сиропа:
1 ч.ч. захар
1 1/2 ч.ч. вода
портокалова кора (белена)

за украса :
кокосови стърготини

Приготвяне:


Приготвяме първо сместа за блатовете.
Маслото ,захарта и млякото разбиваме до получаване на бяла хомогенна смес.
Сухите съставки:брашно,бакпулвер,ванилия,какаото смесваме заедно добре.
Когато маслото и захарта са добре смесени добавяме яйцата и отново разбъркваме към тази смес добавяме сухите съставки.
За изпичане аз използвам две силиконови форми по 22 см. , разделям сместа на две и слагам в студена фурна ,която пускам на 150 градуса, пече се до суха клечка.


Блатовете оставяме да изстинат напълно, аз ги изпекох и изкарах детето на разходка и след около два часа се прибрахме и когато заспа , се заех отново  с тортата.
Блатовете се режат внимателно на две, т.е. получават се 4 броя.


Крема приготвих по следния начин:
В дълбок съд слагаме млякото,сметаната ,захарта,маслото,шоколада и ванилията.
Когато сместа започне да завира и се разтопят шоколада и маслото добавяме кокосовите стърготини и бъркаме.
Оставяме сместа да изстине.

Приготвяме сиропа:
Кипваме водата и към нея слагаме захарта, бъркаме и накрая добавяме портокаловата кора,за да пусне аромата си.
Когато сиропа се сгъсти малко го махаме от огъня.


Започваме сглобяването на тортата:
Вземаме единия блат, сиропираме го и слагаме от кокосовата смес.



Продължаваме по същия начин до последния блат и него сиропираме, но не го мажем с крем.


Прибираме тортата в хладилника и когато са минали час-два приготвяме заливката и покриваме тортата.


Заливката правим така:
Аз използвах тиган, в който сложих млякото, маслото и шоколада .
Когато завряха и започнаха да се топят продуктите, бърках непрекъснато, сложих и малко желатин директно в сместа, трябва да се разбърка много добре и се маха от огъня.
Когато стегне достатъчно заливаме тортата .
Може да я намажете и с разбита сметана, въпрос на вкус и предпочитание .
Украсяваме с кокосови стърготини .


За любителите на кокос и шоколад това е тортата ,която ще обикнат още с първата хапка.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !