Translate

неделя, 16 март 2014 г.

пилешка яхния

Не зная дали ще ми повярвате ,но за първи път правя пилешка яхния!
Не съм имала смелост до сега,защото нямах доверие в способностите си относно това ястие!
Спомена ми за тази яхния се свежда до ранната ми детска възраст,когато бях на гости в едната ми баба,тя правеше най-вкусната яхния,която някога съм хапвала...
И сега като се сещам за нея ,преглъщам с умиление за онова време изпълнено с толкова прекрасни и свидни спомени...
По цял ден играехме с децата по прашните улици,все бяхме изцапани и гладни...
А когато се прибирахме за обяд имаше такава яхния...
Обожавах получилата се мазнина отгоре и потях директно с филията хляб,аромата на домашно пиле сготвено с домашни продукти и до сега изплува в спомените ми......
Ще си призная ,че моята яхния не стана като бабината ,но и няма как да стане ,защото тогава се готвеше на огън с домашни продукти...
Но и моята яхния стана вкусна, даже бях изненадана от себе си когато я опитах ...


Сега ще премина към описание на рецептата , използвах пилешко месо,което е от ребрата на пилето и шийката ,защото имах домашен бройлер и използвах това месо .
Ще  си призная,че за супи и манджи не обичам да използвам пилешки гърди или бутчета с тях правя други ястия,но процедирам така защото имам тази възможност,ако я нямам ще използвам бутче за рецептата.
Продукти:
2-3 картофа
2 моркова
2 глави лук (по-големи)
пилешко месо ( 1-2 бутчета или друго по ваш избор)
250 мл.доматен сок
2 с.л. червен пипер
сол
черен пипер
дафинов лист
пресен магданоз
олио

Приготвяне:


В тенджерата ,в която ще готвим яхнията слагаме малко олио ,когато се сгорещи слагаме месото и го запържваме от двете страни за малко.
Слагаме нарязаните зеленчуци:картоф,морков и лук.
Разбъркваме всичко добре добавяме около литър вода и оставяме да се готви на умерен огън.
Когато месото и зеленчуците са сготвени , месото се изважда и се обезкостява ,към зеленчуците се слага доматения сок и червения пипер.
Подправяме по вкус със подправки черен пипер,дафинов лист и сол.
Връщаме месото към яхнията и оставяме да поври още няколко минути.
Моята яхния стана доста гъста и нямаше нужда да се сгъстява с брашно.
Ако вашата е по-течна може да я сгъстите с малко брашно.
Когато всичко е готово и яхнията не е на огъня слагаме ситно нарязан магданоз.

 Зная,че тази яхния не е като бабината ,но пък ми хареса как се получи и като за първи път е идеална.
           Аз си хапнах моята порция с няколко чушки и сиренце...
                                                                                            Обожавам я в комбинация със сирене !