Translate

събота, 12 април 2014 г.

козунаци с локум,сладко и орехи

До Великден остават броени дни и подготовката за празника тече с пълна сила.
В кулинарната ми група "Домашни вкусотии"  постоянно се показват различни рецепти за козунаци приготвени по различни начини.
Аз се спрях за втори опит преди празниците на една рецепта от тук ,мои близки ми я препоръчаха.
Аз правя козунаци по тази рецепта и съм много доволна от резултата.
Реших да направя още една проба преди Великден , за да избера.
Тази рецепта се получи много сполучлива , козунака стана на конци ,много мек и вкусен.


Ще споделя,че за първи път меся на ръце тесто и съм много доволна.
До като се меси и след това вкарва масло ,самото тесто става накъсано , даже след като втаса едвам го оформих.
Аз направих три варианта от една доза.
Козуначена питка с мармалад и орехи, козунак отново като питка с локум и козунак във форма за кекс с локум и орехи .
Рецептата е лесна за направа,тестото бързо увеличи обема си два пъти , само печенето на последния козунак беше затруднено,защото детето се събуди и козунака малко се препече!


Ето другия вид:

Като цяло съм доволна от резултата,защото вчера ги правих и вече има едно малко парче!


Ето и продуктите:

1 кг.брашно
6 яйца
200 гр. захар
200 гр.масло
кората на един лимон + есенция лимон
2 ванилии
2 пакетчета суха мая
250 гр. прясно мляко
1 жълтък
1 кутия локум
смлени орехи
мармалад по желание ( аз използвах сладко асорти )

Приготвяне:
Брашното се пресява.
Разтваря се маята в прясното мляко ,което трябва да е топло(като сложите пръст в него трябва да е приятно топло) слага се супена лъжица захар,брашно и щипка сол.
Захарта и яйцата се разбиват с миксер много добре, до като се разтвори захарта,към тях добавяте кората на лимона,есенцията и ванилията.
В подходящ съд слагате брашното (аз използвах голямата тава на фурната) и правите кладенче.
В кладенчето слагате разбитите яйца и захар,след това готовата мая и започвате да месете.
В началото е трудно,защото тестото полепва по ръцете, може да се наложи да сложите още брашно.Меси се до получаване на меко тесто ,което вадите от съда ,в които сте го месели.
Слагате малко брашно на кухненския плот и поставяте тестото.
Започва се вкарването на маслото,то трябва да е разтопено.
Разстилате тестото слагате масло и сгъвате на плик ,отново се разстила на плота и пак се маже с масло и се завива.
Тази процедура се прави до изчерпване на маслото.
Ето как изглежда накрая тестото:


Слагате получилото се тесто в дълбок съд (аз използвам тенджера) и оставяте да си почива до като не увеличи обема си два пъти.
Когато това се получи преминете към оформяне.


Това е козуначената ми питка с мармалад и орехи.
Тестото се къса много лесно и доста трудно оформих плетки, на вид не са от най-красивите козунаци.
Правите един лист от тесто слагате мармалада ,орехите и навивате.
 Оставяте да втаса.


Изпечен,ароматен и много вкусен,опитвах до  като снимах...



Това е класическа плетка на козунак сложен във форма на кекс.
Тук е втасал намазан с жълтък и поръсен със захар,готов за фурната.
Пекох ги като първия козунак сложих на студена фурна и започнах с 50 градуса и постепенно увеличавах температурата.
Следващите изпекох в топла фурна,като ги следях кога са готови.
Както написах последния се препече,защото дето стана и не успях да го изключа навреме.



Козунак във кръгла форма с локум .


 Нищо ,че се препече ,това моя фаворит.
Идеално втасал,супер висок и много вкусен.
Ето и няколко конеца...


Останах много доволна от тази рецепта .
Остават няколко дни до Великден и ще трябва да избера по коя рецепта да правя козунаците!