Translate

понеделник, 2 юни 2014 г.

Шоколадов сладкиш с тиквички


Може да си представите колко бях изненадана от вкусотията, която се получи.
Всичко започна като една мисъл до като извършвах едно от най-неприятните за мен домакински занимания,
а именно гладенето.
 Мислих си, дали ще се получи вкусен сладкиш от тиквичка?
Така се бях замислила върху този въпрос и с какво мога да комбинирам тиквичката, че ютията ме изгори.
Имах малко време след като приключих гладенето, защото детето ми спи около час, час и половина на обяд.


Отидох в градината и откъснах тиквичка, която беше малка, исках да е малка, защото ще пусне по-малко вода.
Експеримента започна...
Ето и продуктите за този лесен, достъпен и вкусен сладкиш:
1 средна тиквичка
1 ч.ч.захар
1 бакпулвер
1 с.л. какао
2 с.л. олио
1 1/2 ч.ч. брашно
2 блокчета шоколад


Приготвяне:


От снимката може да видите големината на тиквичката.
Обелете я и я настържете на едро ренде.


Сложете чашата със захарта при тиквичките.


Пригответе брашното и бакпулвера, тук първо приготвих една чаена чаша, но когато разбърках съставките се наложи да сложа още половин ч.ч. брашно.
Преди да сложите брашното и бакпулвера се слага какаото и олиото.


Следващата стъпка е да прибавите какаото.
 Когато го добавите разбъркайте сместа.
Тиквичките пускат малко вода, която спомага за разтварянето на захарта .
Сложете и олиото.
Ето какво се получава преди да добавите брашното.


 Това е вида на сместа преди брашното и бакпулвера.
Сложете брашното и разбъркайте добре.
При мен сместа пое 1 1/2 ч.ч. брашно, ако тиквичката ви е по-голяма може да сложите и малко повече брашно.
Начупете шоколада на едри парчета.
До като бърках сместа дъщеря ми се събуди и се наложи да се задействам по-бързо и нямах много време за шоколада.
Хванах първия, който видях в хладилника, в него има лешник.
Вие ако желаете може да сложите чист шоколад (без ядки).


Накрая прибавете и шоколада.


За изпичане използвах силиконова форма, която е 22 см.
Пекох в предварително затоплена фурна на 180 градуса до суха клечка.


Когато се изпече сладкиша го оставете да изстине и го разрежете на парчета.
Може да го поръсите с пудра захар.


Сладкиша се получи много вкусен. 
Тиквичката предаде необходимата влажност на съставките, така че сладкиша не остана сух 
няма нужда от сиропиране .


Опитайте го и вие.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !