Translate

сряда, 7 януари 2015 г.

Тутманик



 Днес е Ивановден !
Честит имен ден на моята майка и моята племенница!
Пожелавам на всички ,които празнуват преди всичко да са живи и здрави!
Когато човек е здрав има сили да постигне всичко,което си е поставил за цел!
Днес реших да публикувам точно този вкусен,мек и ароматен тутманик!
Смело мога да се похваля,че това е първия ми тутманик,който става толкова вкусен,равномерно изпечен и добре бухнал...


Реших да го приготвя след като видях една подобна вкусотия в моята кулинарна група "Домашни вкусотии" !
Ето ТУК е снимката на Lili Vekeva,която ме вдъхнови да приготвя тутманика.
Вчера сутринта я видях,но Лили сподели рецептата малко по-късно,аз реших да се захвана с тестото,защото омесването  на тесто за тутманик и рецептата като цяло за тесто е универсална.


Избягвам да меся и пека питки ,защото все нещо бъркам някъде ,дали ще е омесването на тестото или изпичането.
Всеки път някъде греша,доста често нямам търпение да изчакам втасването на тестото.
Вчера се въоръжих с търпение и силно желание да замеся тесто.
Всеки път използвам робота ,за да меси,но сега се почувствах готова да се справя сама.
Толкова е приятно да се меси тесто,да го усещаш с ръце,да го оформяш...
Подейства ми доста релаксиращо.


Мисля,че точно за това постигнах такъв личен успех.
Не го правих на всяка цена,не бързах !


Ето и рецептата:
500-700 гр.брашно
15 гр.суха мая
250 мл. топла вода
2 с.л. захар
1 с.л. сол
1 яйце
150 гр. кисело мляко
70 гр. разтопено масло

за плънката:
40-50 гр. сирене
2 яйца (1 яйце и 1 белтък за плънка,1 жълтък за намазване на тутманика)
30 -40 гр. разтопено масло
1 с.л. олио 

Приготвяне:


В дълбока купичка сложете сухата мая,супена лъжица захар и супена лъжица брашно.
Залейте с топла вода,разбъркайте и оставете маята да се активира.
Когато шупне може да започнете месенето.


Разбийте яйцето с киселото мляко.
Сложете около 500 гр.брашно в дълбока купа,направете кладенче ,сложете солата и захарта.
Добавете маслото,сместа от мляко и яйце и маята и омесете с ръце.
Ако тестото е много лепкаво добавяйте по малко брашно.
Изсипете тестото върху плота,които е добре да е леко набрашнен.
Започнете да месете с ръце и да добавяте брашно,тестото не трябва да лепне,а да леко и приятно при докосване.
Сложете омесеното тесто в купа,покрийте го с кърпа и го оставете да удвой обема си.


Когато тестото е втасало сложете малко брашно на плота и обърнете купата.
Разделете тестото на четири части.
Всяка част разточете и разделете на две.
Намажете частите с разтопено масло.
Разбийте 1 яйце и белтъка заедно със сиренето.


Намажете тестото с плънката ,завийте и оформете като възел.
Оформянето е по ваш избор.
Покрийте тавичката ,в която ще печете с хартия за печене.
Наредете всички оформени възелчета.


Ако ви остане плънка я сложете в средата на възелчетата.
На снимката се вижда !
Покрийте с кърпа и оставете на топло място,за да втасат.
Аз ги сложих под климатика.
Така за около час втаса много добре.
Останалия жълтък разбийте с лъжица олио и намажете тутманика.


Следва печенето.
За мен това е доста сложно,защото изпитвам страх от печенето на тестени продукти.
Пробвала съм какви ли не методи,студена фурна и започване от 50 градуса,не се е получавало особено добре.
Топла фурна ,изгаря ми отгоре и от долу ,а в средата остава неизпечено.
Сега реших да използвам само вентилатор!
Сложих тутманика на най-ниското отделение на фурната.
Пуснах на 150 градуса и изпекох само на вентилатор,като от време на време завъртах тавата.
Ето и резултата!


Този мой личен успех се дължи на няколко компонента,но най-вече на търпението в приготвянето на тутманика.
Много съм доволна от себе си,защото както споделих в началото на публикацията изпитвах ужас от изпичане на тестени изделия!
Сега съм малко по-уверена!
Тутманика не е като на големите майстори ,които споделят в групата техните красоти,но си е моя малък успех...


Мек и пухкав...
Свърши за отрицателно време!
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !