Translate

четвъртък, 16 април 2015 г.

Козуначена торта с крем Шантили и ягоди


И аз като всички в моята кулинарна група "Домашни вкусотии" се питам какво да правя останалия ми козунак от Великден!
Реших да комбинирам един от любимите ми кремове Шантили с вкусния козунак и ароматните пресни ягоди.


Получи се невероятна торта с много богат вкус и изобилие от аромати...


Ако все още имате останал козунак не се колебайте да опитате това предложение...
Аз имам още около 3-4 козунака,така,че очаквайте продължение по темата...


Ето и продуктите:
за крема:
3 бр. жълтъка550-600 мл. прясно мляко80 гр. брашно 125 гр. захар
5гр. желатин 3-4 ванилии или 1 ампула 250 мл. сметана за разбиване (ако е сладка не слагайте захар,моята не е за това сложих 2 с.л. пудра захар и една ванилия за аромат)
1 бр.козунак
250-300 гр.ягоди


Приготвяне:


Първо пригответе крема.
Подробна информация за приготвянето му и снимки на процеса може да видите ТУК !!!
Аз го разбивах на ръка с телена бъркалка.
В тенджерата,в която ще се вари крема сложете захарта и жълтъците.Разбъркайте ги с бъркалката, ще се получат парчета от захар и жълтък,тук се стреснах,че нищо няма да се получи.
Не се стряскайте ,ще се получи.
Сложете брашното и ванилията .От снимката се виждат бучките захар и жълтък.
Сега с брашното ще стане още по-странна гледката,но може да се опитате да разбъркате .
В бъркалката ще се събере сместа,която е като тесто,почистете я.
Постепенно започнете да добавяте прясното мляко.
Сложете в началото около 20 мл. и разбъркайте.
Ще започнете да добивате смелост,защото постепенно ще получавате по-рядка смес.Слагайте млякото и разбърквайте , така ще се разтопят захарта и  брашното.
Накрая когато сложите всичкото мляко и сте разбъркали добре,преместете тенджерата на котлона.

До като е на котлона крема ,отново бъркайте ,така крема няма да има бучки и да загори.Когато крема се сгъсти го махнете от котлона.
Оставете го да се охлади идеално.
Може да проверите като сложите пръст в крема,не трябва да ви пари.
Когато е охладен може да започнете с разбиването на сметаната.
Не забравяйте,че когато разбивате сметана тя трябва да е студена.
Сложете една ванилия и пудра захар (ако не е сладка) и разбийте с робот или миксер.
Една част от получената сметана сложете в крема,аз оставих около 3-4 с.л. сметана за декорация!
Разтворете желатина в 2 с.л. вода и оставете да набъбне.
Разтопете го на водна баня или в МФ за около 10 секунди.
Добавете го към крема и преминете към подреждането на тортата.


Нарежете козунака на филии и подредете в ринг за торта.
Моята торта стана 20 см. .


Самото подреждане е лесно започва се с ред козунак,нарязани ягоди и крем.
Завършва се с крем.


Мисля,че тортата не се получи много ефектно украсена,но за сметка на външния вид ,вкусът е пленителен.


Перфектно съчетание между аромата и вкуса на козунака сплотени с  лекия и въздушен крем,а някъде там между тях се усеща и свежестта на ягодите...

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !