Translate

понеделник, 15 юни 2015 г.

Шекерпаре - сиропирани турски сладки


В тези топли дни много харесвам студени сиропирани сладкиши.
Исках да приготвя нещо ново, което не съм правила до сега и се спрях на тези сладки.


Получиха се много вкусни,а и ги направих за доста кратко време.
Ще споделя,че сиропа си го бях приготвила и изстудила предварително.


Ето продуктите:
2 яйца
200 гр. масло
600-700 гр. брашно
10 гр. бакпулвер
2 ванилии 
1 жълтък
бадеми 

за сиропа:

500 мл. вода
500 гр. захар
1 ванилия 

Приготвяне:


Пригответе сиропа предварително и го охладете много добре.
Смесете захарта и водата и оставете да ври няколко минути.
Сложете ванилията.


В дълбока купа сложете яйцата и разтопеното, и охладено масло.
Разбийте добре.
Сложете бакпулвера и ванилията в брашното и го добавете на няколко части.
Омесете тесто.
Оформете малки топчета, малко по-големи от орех.


Наредете ги в тава,която е покрита с хартия за печене.
Притеснете леко оформените топчета за да станат по-плоски.
Намажете ги с жълтък и сложете бадем.
Аз имах нарязани бадеми и сложих тях.
Печете в предварително затоплена  фурна на 200 градуса,около 15 минути или до готовност.


Залейте горещите сладки със студен сироп.
Покрийте за няколко минути с кърта.
След като се охладят ги сложете в хладилника.
Получи се перфектният суропиран десерт.


Една сладка стига за да засити желанието за хапване на сладко.


Рецептата адаптирах от тук.

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !