Translate

сряда, 24 юни 2015 г.

Ракиено мезе


Преди няколко дни моя съпруг ме помоли да му приготвя "някакво" мезе за ракията и ако може да е от свинско месо...
През този сезон наблягам на салатите и нещо леко за мезе като кашкавал,сирене,бекон или домашен бабек .
Почти не ядем друго за вечеря!


За това реших да отговоря на молбата му,като приготвя нещо,но какво да бъде ?
Отново исках да е сготвено по различен начин от мезетата,които съм му правила.
Така реших да мариновам свинското месо с любимата на 99,9% от мъжете на балканите и по-точно България мъже,а именно нейно величество Домашната ракия!!!!


Мариновах месото ,а след като постоя няколко часа го сготвих в гювече.
Получи се перфектно!
Мъжът ми доволно преяде ,каза че съм се справила перфектно !
Повечето от нас готвят за близките си,а когато те са доволни от крайния резултат на нашите усилия и ние се чувстваме добре!!!


Ето продуктите:

400 гр, свинско месо
2 - 3 глави лук
2 моркова
500 мл. доматен сок
3-4 малки люти чушки

за марината:
60 мл. домашна ракия
черен пипер
кимион
сол
1-2 с.л. червен пипер
5-6 с.л. олио
магданоз
босилек
мащерка
прясна чубрица
1-2 чушки (може люти,чорбаджийски или др.)
2 скилидки чесън
1/2 глава лук

Приготвяне:


Първо нарежете месото на хапки или късчета,както го предпочитате.
Сложете го в дълбока купа и сложете всички продукти за марината.
Като чесъна и лука може да ги накълцате на много ситно или да ги настържете.
Не забравяйте и домашната ракия!


Разбъркайте добре месото с продуктите за мариноване и покрийте с найлоново фолио.
Приберете го в хладилника за няколко часа,колкото повече стой по-добре.
Нарежете лука и моркова на парчета и ги сложете на основата на гювечетата.
Разпредете месото ,на мен ми се получиха 3 гювечета от тези продукти.
Покрийте месото с доматен сок сложете по щипка захар във всяко гювече ,добавете чушката и затворете с капачетата.
Сложете гювечетата в студена фурна и я пуснете на 150 градуса.
Аз пекох около час и 20 минути, проверявайте месото,когато е готово може да спрете фурната.
Ето колко вкусно се получи...


Перфектно мезе,мариновано в домашна ракия !!!
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !