Translate

понеделник, 21 септември 2015 г.

Писюр кюфтета


Напоследък съм увлечена от разнообразната и вкусна турска кухня.
Всяка приготвена и представена пред вас рецепта от тази кухня се е харесала в дома ми и в кулинарната ми група " Домашни вкусотии " .


Този път се спрях на тази рецепта ,защото имах продуктите , а и знаех ,че ще се хареса на семейството ми.
Обичаме подобни ястия , в които се съдържа кайма и доматен сос ...
В тази рецепта добавих малко продукти от мен ,защото знаех,че ще предадат по-богат вкус на ястието.


Продукти :
800 гр. кайма
кимион
черен пипер
1/2 к.ч. ориз
чубрица
мащерка


за соса:
500 мл. доматен сок
2-3 глави лук
1 голям морков
2 скилидки чесън
3-4 печени чушки
2 с.л. ситно нарязан пушен бекон
дафинов лист
бахар
черен пипер
кимион
2 с.л. захар
сол

брашно за овалване
олио за пържене



Омесете каймата с посочените продукти.
Добре е са измийте ориза и да го накиснете за малко във вода.
Омесената кайма сложете за час в хладилника.


Нарежете на парчета лука,моркова,чесъна и печената чушка.
Сложете в дълбок тиган малко олио и когато се сгорещи добавете нарязани зеленчуци.
Задушете ги за около пет минути и сложете доматения сок.


През това време извадете каймата и оформете малки кюфтета с размера на орех.
оваляйте ги в брашно, сгорещете олио и ги запържете.


Запържените кюфтенца сложете към доматената смес ,добавете дафиновия лист и останалите подправки и гответе около 20 минути.
Сервирайте кюфтенацата топли със ситно накълцан магданоз.