Translate

събота, 17 октомври 2015 г.

Консервиран пържен патладжан


Есента е навсякъде около нас.
Скоро ще усетим и първите слани , което означава край на засадените зеленчуци в градината.
Вчера обрах готовите патладжани, бяха доста и реших да приготвя нещо с тях.


Доста се колебах и мислих какво да бъде, после измислих това.
Реших да изпържа патладжаните и да ги сложа в буркани.
Ето какво се получи.


Тази година си приготвих и различни видове пюрета, а така консервиран патладжана е готов за консумация.
Идеален вариант, когато нямам възможност да сготвя нещо.


Ето и продуктите :

3-4 кг. патладжани 
олио за пържене около 200 мл. но може и повече 
1 глава чесън 
1 връзка магданоз 
сол

Приготвяне :


 Измийте патладжаните, почистете ги от дръжките, може да ги обелите ако искате.
Нарежете патладжаните на тънки резени.
Посолете ги и ги сложете във вода.
Добре е да се изкиснат добре в солената вода, за да пуснат горчивината си.
Измийте ги добре, оставете ги да се отцедят.


Сложете олиото в тиган, аз даже използвах два тигана, за да ги изпържа по-бързо.
С двата тигана ми отне около един час.
Когато олиото се сгорещи сложете патладжаните, пържете и от двете страни.
Изпържените патладжани слагайте в тенджерка.
Когато са студени, може и на следващи ден е добре да си сложите в бурканите.
Нарежете магданоза на ситно, чесъна също.
Слагайте в бурканите патладжан, чесън и магданоз като ги редувате.
На мен ми остана олио, което сложих в пълните буркани.
Може да не го слагате, но аз реших да го употребя  зная, че патладжаните ще станат по-мазни, но пък те са си такива.
Аз получих три буркана по 500-600 гр.
Затворете бурканите и ги сложете да се варят.
Аз ги варих 15 минути, за да се стерилизират добре.


Това е едно практично решение, което със сигурност ще ви е полезно през зимата.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !