Translate

вторник, 27 октомври 2015 г.

Шоколадово кисело мляко


В къщи не се налага да купуваме кисело мляко, защото аз приготвям домашно кисело мляко.
Използва прясно мляко, което закупувам от фермер.
Млякото е маслено и толкова истинско, че подквасеното ми мляко има истински каймак.
Бързам да уточня , че по-тъмната част на споделеното от мен шоколадово кисело мляко е именно каймакът отгоре.
Не е нещо "гнусно" , "отровно " или "развалено " , това е истински каймак , който се получава , когато се кваси хубаво маслено мляко .


Хубавия каймак се получава, когато се използва хубаво прясно мляко ,когато се свари отгоре се получава жълта коричка, тази коричка внимателно се слага в буркана , слага се квас и след няколко часа имате истинско кисело мляко ...


Преди няколко дни правих кисело мляко и изведнъж ми дойде идеята да използвам течен шоколад и да опитам дали ще се получи шоколадово кисело мляко...
Ами , ето получи се !
Сега ще споделя с вас как го приготвих , ако ви допадне идеята , възползвайте се !


Продуктите са за едно пробно бурканче , което има съвместимост 400 гр.

1 с.л. кисело мляко 
2 с.л. течен шоколад 
350 мл. прясно мляко 

Приготвяне :


По принцип аз квася два литра прясно мляко , от което получавам 4 бурканчета кисело мляко.
Споменах ,че това е тестов вариант, за това ще обясня само за него.
Прясното мляко се сварява и се оставя на котлона .
Готово е за квасене , когато сложите пръста си в него , не чувствате ,че пари, а че ви е приятно.
Тази техника я зная от баба ми , не използвам термометри и подобни и винаги се получава.
Охладеното мляко се сипва в стъклено бурканче, слага се шоколада, като много добре се разбърква, за да се разтопи.
Аз използвах течен шоколад ,който е смес от бял и кафяв , за това млякото стана и по-светло.
Когато шоколада е разтопен, сложете 1 ч.л. кисело мляко и много добре разбъркайте.
Вземете част от жълтата коричка, която се е образувала при варенето и я сложете в бурканчето, внимателно разбъркате, завийте капачето .
Сега бурканчето се завива с одеяло за 4 часа.
След това готовото кисело мляко се поставя в хладилника.
Това е , няма нищо сложно !


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !