Translate

неделя, 4 октомври 2015 г.

Баклава с тиква



Имах поръчка да приготвя баклава за десерт .
Реших да направя, но да бъде малко по-различна ...


В плънката добавих няколко лъжици настъргана тиква, мога да споделя, че се получи доста свежа на вкус баклава...


Перфектно попила сиропа , лек вкус на тиква, аромат на канела и разбира се орехи...


Една перфектна хапка наслада...


Ето продуктите :

500 гр, кори за баница
1 ч.ч. смлени орехи
2 яйца
150 гр. захар
1 ч.ч. брашно
10 гр. бакпулвер
щипка канела
2-3 с.л. настъргана тиква
150 гр. разтопено масло 

за сиропа:
500 гр. захар
600 мл. вода
няколко капки лимонов сок 
ванилия 

Приготвяне :


Пригответе сиропа и го оставете да се охлади, даже може да го сложите в хладилника.


Пригответе плънката, като разбиете яйцата със захарта.
Добавете тиквата, бакпулвера, канелата, орехите и брашното.
Разбъркайте добре сместа.


Вземете една тава, аз използвах стъклена.
Разделете корите на половина, обикновено в пакет са от 12 до 14 броя.
Вземете първия лист , свийте  го на две и го оставете на дъното на тавата.
Повторете тази процедура до като свършат половината кори.
Изсипете плънката и отгоре лист по лист сложете останалите кори.
Нарежете баклавата на парчета, залейте я с маслото и печете на 180 градуса до готовност.


Топлата баклава залейте със студен сироп .
Сложете я да се охлади и консумирайте !


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !