Translate

сряда, 4 ноември 2015 г.

Габровско мезе


Зная какъв риск поемам с тази публикация !
Сега много хора ще подскочат и коментират колко е вредна кожата , колко тежко може да е това мезе, колко калории съдържа и прочие...
Аз съм на мнение , че когато човек умее да се контролира и балансира менюто си ,може да си позволи през определен период от време и по-тежка храна...
Все пак всеки сам решава какво ще консумира и в какви количества !


Ще помоля тези от вас, които смятат ,че това кулинарно предложение не е за тях ,просто да подминат рецептата ...


Ще си призная, че обожавам свинска кожа, която е току-що опърлена и почистена , насолена и супер вкусна..
Сложих във фризера свинска кожа и вчера я намерих , ще споделя, че вкусът и е същия ,запазил се е все едно е прясна...
Реших да приготвя от нея това мезе..


Това е желирана пача от свинска кожа , приготвя се много лесно и за любителите на пачата тя е също толкова вкусна колкото и пача от крачета.

Ето продуктите :
150 гр. свинска кожа 
1 дафинов лист
сол на вкус
кимион
черен пипер
3 скилидки чесън
10 гр. желатин 
 около 300 мл. вода 

Приготвяне :


Нарежете кожата на парченца ,посолете ги.
Вземете една тенджерка и сложете в нея солената кожа, покрийте я с вода, може да да е повече от посоченото количество, кожите трябва да са покрити с вода около 1 см. над тях.
Варете до като кожичките са готови, ако е необходимо добавяйте по малко вода.
Накрая сложете желатина ,чесъна и подправките .
Изсипете всичко в една купа, когато се охлади я приберете в хладилника.
Проверявайте кога сместа се е желирала.
Може да обърнете купата ,както направих аз .
Режете по малко от мезето.
Подходящо е за ракия и вино ...


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !