Translate

четвъртък, 3 декември 2015 г.

Риба в тесто


Наближа един от светлите декемврийски празници, а именно Никулден .
Тези от вас, които следят блога ми знаят, че се старая да представям нови за мен рецепти.
Тази е точно такава.


За първи път правя риба по този начин .
Отзивите на моя кулинарен дегустатор,  Светослав бяха следните :
"Най-добре приготвената риба, която съм опитвал" !
Ще споделя, че той е най-големият фен на пържен шаран...
Трудно се харесва риба приготвена по друг начин освен пържена.
Както знаете, аз рядко правя пържена ;)


Направих истински пробив във вкуса на съпруга ми, след като повече от 20 години е консумирал само пържена риба ;)


Направих щателна проверка из Интернет за да подбера рецепта, но накрая се доверих на вкуса и усета ми.
Мога да заявя, че не сгреших, защото рибата се получи перфектна.


Доверете ми се и я пригответе за гостите си, защото със сигурност ще ги очаровате.
Тестото е с хрупкава коричка, а плънката е лесна с ориз и гъби, класика.


Ето и продуктите :

1 риба (1,5 кг)

за плънката :
1 к.ч. ориз 
1 глава лук
3-4 гъби 
масло 
олио
1 с.л. захар
сол на вкус
кимион
къри
черен пипер
3 -4 к.ч. вода 

за тестото:
400-500 гр. брашно
150 мл. олио
1 яйце
1 ч.л. сол
1 ч.л. оцет 
вода 

1 яйце + 1 с.л. олио за глазура 

Приготвяне :


Първо започваме с плънката.
В подходящ тиган сложете около 20 гр. масло и малко олио.
Нарежете лука на ситни кубчета.
Гъбите на резени.
Почистете ориза и го измийте с вода.
Когато мазнината се сгорещи добавете лука, сложете захарта.
Така лука става мек и поема една приятна сладост .
Сложете гъбите.
Гответе няколко минути, след което добавете ориза.
Овкусете с подправките, постепенно добавяйте вода.
Ориза трябва да е сготвен, когато се пълни рибата.


До като ориза се готви, омесете тестото.
Това тесто не съдържа мая и набухвател.
В купа сложете брашното и солта и разбъркайте.
Добавете олиото и яйцето, постепенно сложете вода.
Омесете тестото добре.
Завийте го в найлон и го сложете в хладилник, до като напълните рибата.


Готовата и охладена плънка се поставя внимателно в почистената риба.
Аз използвах сьомгова пъстърва, може да се използва шаран или друга подобна риба.
Преди да я напълните с ориза и гъбите, осолете я отвън и вътре.


Напълнете с ориза и зашийте с игла и подходящ конец.
Разделете тестото на две, разточете първата половинка .
Покрийте тава с хартия за печене, поставете разточеното тесто в тавата, върху тестото сложете рибата.
Разточете втората част, покрийте рибата с нея и притеснете тестото добре, за да покрие добре рибата.
Оформете опашката, ако ви остане тесто може да изрежете кръгчета и да декорирате като люспи отгоре.
На мен не ми остана, за това рибата ми има такъв вид.
Сложете едно зърно черен пипер за око. 
Намажете обилно с разбито яйце и олио и печете в топла фурна на 180 градуса от 30 до 45 минути.
Следете фурната, когато тестото получи приятна златиста коричка спрете фурната.
Оставете рибата леко да се охлади и сервирайте.


Ние сме възхитени от вкуса.
Това е ястие е достойно за празничната ви трапеза.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !