Translate

петък, 4 декември 2015 г.

Коледно пънче


Наближаващите празници ме вдъхновиха да направя първи опит за Коледно пънче.
Ще бъда честна като призная, че много се постарах, вложих цялата си положителна енергия за да го украся и приготвя.


Приготвянето му си беше истинско предизвикателство, сигурно и на вас се ви се е случвало когато се стараете, искате да се получи по определен начин, а всичко е срещу вас.
Постоянно се получава някоя дребна пречка, която може да ви попречи,ако не сте въоръжени с положително мислене.


Например, основата ще ви се напука, крема ще има бучки и след продължително разбиване все има някоя по-едра част, оформените гъбки ще се разпаднат...
Все такива дребни пречки, които са способни да развалят празничното ви настроение...


Аз бях заредена с емоции, желание и настроение и подобни малки пречки не сломиха духа ми...
Пънчето ми се получи, е вие ще споделите дали съм успяла да го направя добре?


Преди години, когато създадох кулинарната си група "Домашни вкусотии" за първи път видях такива пънчета и си мислих, че никога не мога да приготвя такова нещо, струваха ми се много сложни.
А то се оказа, че приготвянето им е много забавно и изпълнено с много настроение.


Ще ви опиша всяка стъпка подробно, за да прочетете, че не е сложно, а и така ще ви бъде по-лесно.


Ето продуктите :
за основата :
100 гр. захар
60 гр. брашно 
30 гр. какао
1 ч.л. бакпулвер
щипка сол
3 яйца
70 мл. прясно мляко 

за крема :
120 гр. крема сирене
200 гр. заквасена сметана
50 гр. пудра захар
100 гр. бял шоколад
20 мл. прясно мляко
10 гр. масло 
ванилия 

за глазура:
100 гр. натурален шоколад
100 гр. млечен шоколад
10 гр. масло
20 мл. прясно мляко

гъбките са от маслен крем 
меко масло разбито с пудра захар 

Приготвяне :


Рецептата за основата е от Йоана .
Смесват се брашното, какаото, бакпулвера и солта, и се пресяват.
Яйцата се разделят на белтъци и жълтъци.
Жълтъците се разбиват със захарта на бял крем.
Към тях се слага по малко от млякото и сухата смес от останалите продукти.


Когато сме смесели сухата част от продуктите с жълтъците и маслото, внимателно започваме да добавяме разбитите на сняг белтъци.
Слагаме на етапи белтъците и разбъркваме леко, сместа трябва да въздушна и пухкава, балончетата на белтъците трябва да останат в сместа, така основата става пухкава и мека.


Вземете една тава, аз използвах тавата на фурната, покрийте я с хартия за печене и я намажете с олио или разтопено масло.
Включете фурната на 170 градуса, изсипете сместа в тавата и печете от 10 -12 минути.
При мен беше готово за 10 минути.
Намокрете един тензух със студена вода и го изцедете добре, трябва да е влажен.
Обърнете основата върху тензуха и оставете така за 30 минути.
В рецептата си, Йоана съветва да се навие на руло заедно с тензуха и хартията, аз го навих ,но основата ми се напука.
За това мисля, че е по-добре да не се навива.


Пригответе крема.
Този крем е изцяло моя измислица ;)
Смесете заквасената сметана, крема сиренето и пудрата захар.
Разбийте добре сместа, добавете ванилията.
В подходящ съд сложете млякото и начупения шоколад с маслото.
Когато шоколада се разтопи го изсипете към млечната част.
Разбъркайте добре крема.
Може да сложите 1-2 с.л. кокосови стърготини за обогатяване на вкуса.


Намажете рулото с крема.
Навийте го и го.
Разрежете по диагонал внимателно рулото.
Отрязаната част отрежете отново, сложете едната част отстрани, а другата отгоре.
Нека постои за 20 минути в хладилника.


До като рулото стяга, може да приготвите шоколада за нанасяне отгоре.
Слагате двата вида шоколад в съд, заедно с млякото и маслото.
Поставете на котлона и бъркайте , до като се разтопят.
С получения крем намажете охладеното руло.


Оформете гъбите от студен маслен крем, аз имах останал от преди и го използвах.
Декорирайте с кокосови стърготини.


Получава се едно истински вкусно и сладко Коледно пънче.
Зарадвайте близките си за празниците с него, със сигурност ще го оценят подобаващо!

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !