Translate

четвъртък, 10 декември 2015 г.

Фунийки


Така ми се бяха преяли фунийки, че нямаше начин , направих ги.
Получиха се перфектни.
Станаха супер хит в къщи.


Реших да заложа на лесния вариант и използвах бутер тесто.
Крема е пудинг от бял шоколад , перфектна комбинация.


Поиграх си и направих и коминчета, освен фунийки .
Много се радвам, че се реших да ги приготвя, защото са доста вкусни.


Хрупкаво бутер тесто и домашен бял шоколадов пудинг.


Ето от какво се нуждаете :
800 гр. бутер тесто

за пудинга :
800 мл. прясно мляко
60 гр. царевично нишесте 
100 гр. шоколад
50 гр. захар
есенция ванилия 

1 жълтък + олио за намазване  

за декорация :
пудра захар 
звездички 


Приготвяне :


Нарежете бутер тесто на лентички около 1 - 2 см.
Навийте лентичките върху форми за фунийки .
За образуване на коминчета, може да използвате ролката, на която е навито кухненското фолио, като оставите фолио по нея и навийте една ивичка бутер тесто.
Поставете формичките в тава, покрита с хартия за печене.
Намажете с разбит жълтък с 2 с.л. олио.
Печете до златисто.
Оставете фунийките и коминчетата да се охладят.


Пригответе пудинга като сложите в тенджерка млякото, шоколада, захарта и ванилията.
Разтворете в малко вода нишестето и когато млякото заври  и шоколада се разтопи прибавете нишестето.
Бъркайте го сгъстяване на крема.


Аз напълних фунийките и коминчетата с леко охладен крем.
Внимавайте с фунийките и коминчетата, бутер тесто е крехко и може да се разпаднат.
На мен една ми се разпадна, но я използвах за дъно на коминчетата.
Така крема не се разтече отдолу.


Сложете ги в хладилника да стегнат малко.
Поръсете ги с пудра захар и декорирайте със звездички, пръчици за торта или друго.
Получиха се много вкусни.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !