Translate

сряда, 9 декември 2015 г.

Хрупкави свински мръвчици


Декември е толкова богат месец.
Богат на емоции, празници, събирания, веселби и незабравими спомени и моменти...


Тези хрупкави свински мръвчици ме върнаха назад в спомените ми,когато бях малко дете и през този месец се събирахме през ден или два в роднините за да си помагаме...
Близките си помагаха в една позабравена вече традиция...
Сега е лошо да се колят прасета , но тогава това си беше празник...
Тези хрупкави мръвки познати по нашия край като пръжки са един скъп спомен...
Днес реших да изпържа тези вкусни, вредни и изкушаващи мръвки.
Мисля, че веднъж годишно може да си позволим да хапнем тази "вредна" храна...
Макар, че мога да напиша няколко публикации за това, коя храна е наистина вредна, но няма смисъл...
Всеки сам решава какво да консумира ...


Тази вечер ние ще хапнем от тези вкусни мръвки и ще се насладим на отлежалото домашно вино...


Самото мезе няма нищо сложно в приготвянето му...
То си е "просто" селско ядене по Коледа (така се нарича на село деня , в който се коли прасето...) !
Обикновено към тези пръжки има манджа от кисело зеле , но аз днес не я приготвих , исках само месото за направя .


Така продукта е свинска осмянка  или месото ,което прилича на бекона по магазините, има кожа или е като сланина ,но с повече крехко месо към нея.
За тази порция ,която виждате количеството месо е около 500 гр..
Слага се в тиган, който е по-дълбок и се пържи до златисто и до загар , трябва да се получи хрупкаво.
Може да сложите вода, за да не залепне, не се слага мазнина, защото месото е достатъчно мазно и при готвенето си пуска .
Пържете около 30-40 минути .
Кожичката става хрупкава ,както и всичко останало.
Когато е готово се маха от мазнината и се поръсва със сол.
Това е !
Няма групи подправки .


Изключително много си подхожда с вино или ракия и туршия ...
Сега сигурно ще получа доста критика относно това предложение , но това си е храна като всяка друга...
Истинска традиция...
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !