Translate

четвъртък, 14 април 2016 г.

Гъби кладница с масло


Тази порция ,която виждате е резултат от доста труд ,надежда,радост и гордост .
Това не е просто една обикновена рецепта за гъби Кладница, това е моята история ,как в къщи ги отгледахме сами ,след не малка доза усилия и труд.
Хубаво е когато всичко има положителен завършек ,хубаво е когато видиш резултата на труда,който си положил.
Чувството е невероятно !
Та тази порция е една малка награда за положения труд и старание !


Ще ви разкажа цялата история !
Наистина съм много щастлива и доволна , че успях да отгледам в домашни условия гъби Кладкица !
Ще започна като благодаря на братовчед ни Рангел Титов-Доки , който ми подари около 300-400 гр. мицел за кладница.
Също така ми даде заразено пънче и един готов чувал .
На пънчето бавно излиза гъбата и за това с него все още не мога да се похваля качествено.
Но от неговото чувалче и от мицела,който ми даде заразихме 7 чанти и вече набрах първите 260 гр. гъби Кладница !



Това са торбите ми ...
Но до като се стигне до тези 260 грама щастие , преминахме през доста дълги 45-50 дни на очакване , а преди това и работа.
Когато получих мицела се захванах със стандартното четене на форуми и статии ,как точно се заразява продукта, в моя случай използвах слама.
Реших,че ще използвам слама , в която ще сложа мицел...
За целта трябваше да се намери слама.
Намерих слама , според цялата информация за заразяването, сламата трябва да премине термична обработка.
Трябва да се вари в казан около час и да се охлади или другия вариант , е да се залее с вряла вода, да се охлади ,отново да се залее и да се мецелира.
Ние избрахме да заливаме сламата.
Включих всички котлони на печката, намерих най-дълбоките тенджери и пускан ел. кана да завира.
Не мога да ви кажа с точност колко кг. слама попарихме ,защото реших да действам на "магия" и да не следвам всичко дословно.
Взех едно гигантско корито ,напълних го със слама и го заливахме с вряла вода , до като водата не го покрие добре.
Аз използвах гумени ръкавици , за да размесвам сламата.
Тази процедура се прави два пъти.
Сламата се отцежда, взема се една торба ,слага се слама, мицел,слама,мицел,слама.
Торбата се вързва добре.
Не съм спазвала пропорции и съотношения на мицел и слама.
Реших,че ще действам така, а пък ако стане,стане.
Попарвахме сламата до като имаше мицел.
Пак казвам,че направихме около 7 торби ,черни .
Торбите сложих в една стая подобна на мазе.
След около седмица направих няколко прореза на торбите.
Изкарах ги на вън под една стреха ,която има северно изложение.


Няма да крия ,че почти всеки ден надничах през дупките за да видя няма ли гъба?
Голямо проверяване падна и голям мерак.
Аз и съпругът ми се потрудихме много ,защото попарването на сламата не е лесно.
Но един ден видях малка гъба и откачих от кеф !
Времето се задържа топло и за ден,два гъбите пораснаха до това състояние.


Тогава се започна голямото преместване на торбите.
Започнах отново да чета информация. пишеше,че не трябва торбите да са на слънце, а моите се огряваха следобед от слънцето, преместих ги под един навес.
На следващия ден ,видях котката да се навърта около торбите и на една от гъбите липсваше малко парче, стори ми се време отново за местене.
Мисля,че сгреших ,защото преди да обера тези гъби от снимката пак сложихме торбите в стаята,която е като мазе.
Набрах гъбите !


Но нещо мисля, че в тази стая не беше ОК и отново ги сложих под стрехата на двора.
Мисля, повече да не ги местя .
Това е кратката история на опита ми да отгледам кладница в домашни условия.
Надявам се да имам още пораснали гъби.
Тези са 260 гр.


Невероятни са !
Много съм горда ,че успяхме !


Преминавам към рецептата !


Първата реколта от кладница,реших да приготвя с масло и пресни билки от градината !
Ами не сгреших , получиха се невероятни !


Продукти :

260 гр. гъби кладница
100 гр. масло 
мащерка
черен пипер
сол
копър
чесън
магданоз
струя олио 

Приготвяне :


Гъбите се измиват внимателно .
Не се режат а се късат по дължината си.


Вземете подходяща тава , сложете малко олио ,сложете накъсаните гъби.
Поръсете с пипер ,сол и пресни билки.
Мащерката е перфектна за гъбите.както и пресния чесън и копър.
Нарежете маслото на малки парчета и го разположете върху гъбите.
Полейте със струя олио и много малко вода.
Покрийте тавата с фолио и печете в топла фурна на 180 градуса , около 20-30 минути.
Резултата е ненадминат !


Толкова вкусни гъби , не съм опитвала, сигурно защото сама ги отгледах !
Поднесете ги с чаша бяло вино , в което може да добавите една нарязана ягода за аромат !


Заповядайте в моята кулинарна група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала 
ми ето ТУК !!!
Ако харесвате рецептите ,които предлагам може да ми помогнете да ги популяризирам като ги споделите от блога в социалната мрежа !
Благодаря ви !