Translate

понеделник, 18 април 2016 г.

Боядисване на яйца с лук


От както се помня едната ми баба боядисва яйцата с шумата на лука .
Когато бях малка ,това ми се струваше скучно,защото яйцата не бяха шарени и лъскави .
С времето разбрах, че този начин  на боядисване е най-натурален .


Дори и яйцето да се пукне при варенето , то няма да е оцветено цялото от вътре .
Вижте колко наситен и богат цвят се получава.


Тази година ще ви представя няколко такива идеи , които са съобразени с естествените продукти .
В природата има достатъчно цветни билки , с които да оцветим безопасно яйцата си !


Специално за тази публикация ходих да разпитвам баба ,как точно се боядисват яйцата по този метод.
Обичам да гостувам на баба , сякаш отново съм малко дете ...
Тя ми обясни и заедно почистихме лука от шумата и събрах една пълна чанта .
Тази публикация е изцяло домашна, яйцата и лука ...
Яйцата са домашни и са с тъмни черупки , ако използвате бели яйца , ефекта ще е още по-наситен.


Продукти :

5 пълни шепи шума от лук 
яйца
1,5 л. вода

Приготвяне :


За тази публикация боядисах 5 яйца , за проба !
Баба ми каза, че с 5- 6 пълни шепи на двете ръце шума се боядисват около 30 яйца.
Шумата е много лека и не мога да я изтегля , за да я посоча точно като количество.
Вземете една тенджера , сложете шумата и водата.
Накиснатата шума стои една нощ.


Аз накиснах вечерта и на сутринта започнах да я варя.
Варих шумата около 10 минути, оставих я да се охлади и сложих яйцата.


Варих си яйцата по стандарт до 7 минути .
Оставих ги в шумата до като се охлади добре.
Това е всичко !
Сами видяхте резултата !


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !