Translate

вторник, 31 май 2016 г.

Тиквени рулца


Трудно реших как да се казва това ястие.
Доста прилича на лазаня, но не е точно лазаня, не е и запеканка...
Не беше лесно да измисля име, накрая се спрях на горепосоченото ...
Името не е чак толкова важно, важна е идеята и крайния резултат.
Доволна съм, че се получи многооо вкусно.


Напоследък съм доста заета и нямам много време да мисля нови ястия, за това скоро не съм имала и нови публикации...
Очертава се доста натоварен за мен юни, но това е много дълга тема...


Връщам се на тази вкусотия, отне ми около час да я приготвя, но повярвайте ми, че си заслужава...
Най-накрая тиквичките и в нашия двор станаха и сега ще има да си готвя с тях, пак ще трябва да мисля различни ястия, в които да ги слагам, за да не омръзва на семейството ми.


Това са рулца от тиквички, в които има кайма, има доматен сос и бешамел...
Нещо като лазаня, но не точно ;) .


Ето и продуктите:
за плънката:
400-500 гр. кайма 
1 глава лук
кимион
черен пипер
сол
магданоз, мащерка, чубрица

за доматения сос:
1 малка глава лук
1 глава чесън
20 мл. олио
500 мл. доматен сок
босилек
сол
1 с.л. захар

3-4 малки тиквички

за бешамела:
30 гр. масло
30 мл. олио
4-5 с.л. брашно
1 зеленчуков бульон
250 мл. вода
250 мл. прясно мляко 

50 гр. настърган кашкавал 

Приготвяне:


Не се стресирайте от количеството продукти, защото всъщност не е много...
Ако имате доматено пюре, може да пропуснете честта с приготвянето му, но понеже моето свърши си направих малко по-богат на вкус сос.


В подходящ съд сложете олиото и нарязания на ситно лук ,чесън и захар.
Когато омекнат сложете доматения сок и гответе до като се сгъсти добре, накрая сложете босилек и сол на вкус.
Каймата омесете като за кюфтета, сложете ситно нарязан лук, магданоз и подправки.
Оставете я да поеме аромата на подправките.
Почистете тиквичките и с помощта на белачка за краставици ги нарежете на дълги ивици.
Ако не разполагате с белачка, нарежете ги възможно най-тънко с нож.
През това време соса ще е готов и можете да започнете с бешамела.
Аз приготвям бешамел, като в тенджера слагам маслото, олиото и бульона.
Когато започнат да се сгорещяват слагам брашното и бъркам енергично.
Когато брашното се запържи леко, добавям топлото мляко и вода.
Намалявам котлона и бъркам до желаната гъстота.


Вземете тавата, в която ще печете ястието.
Пуснете фурната на 200 градуса, за да се стопли.
На дъното на тавата се слага доматения сос, разпределете го по цялото дъно.
Вземете малко кайма и я сложете на единия край на тиквичката, след което навийте на рулце.
Поставете рулцето в тавата, повтаряте това действие до като напълните тавата или ви свърши каймата.
Когато сте готови с рулцата, сложете останалия сос върху тях, поръсете с кашкавала и залекте с бешамела.


Печете около 30- 40 минути, до получаване на златист загар.
Изчакайте да изстине и да стегне.


Аз нямах търпение да стегне, защото ухаеше много примамливо.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !