Translate

петък, 20 май 2016 г.

Постна яхния


Не веднъж съм ви споделяла, че обичам да хапвам и съответно приготвям яхния.
Спомена ми за тази манджичка, приготвяна от моята баба е все още жив и всеки път когато готвя яхния сякаш се връщам назад през годините и съм отново малко безгрижно дете.
В спомените ми любимата яхния беше от домашна кокошка, но днес реших да я приготвя постна.
Сякаш месото не й липсва, защото е достатъчно богата на зеленчуци и аромати от градината.


Повечето от вас знаят как се приготвя яхния, но мисля, че ще бъда полезна с тази рецепта на по-младите домакини, които сега се учат да готвят и те като мен, ще имат желание да приготвят любимата си бабина яхния...


Ето и продуктите:
2-3 средно големи картофа
4 стръка пресен лук
1 глава стар лук
2-3 моркова
2 стръка пресен чесън 
250 мл. доматен сок 
1 буркан домашен паприкаш
2 с.л. червен пипер
сол на вкус
кимион
черен пипер
пресни билки:
чубрица
мащерка
девесил
риган
магданоз
20 мл. олио 

Приготвяне :


Вземете подходяща тенджера за готвене и сложете в нея олиото и я поставете на котлона.
През това време обелете картофа, лука, моркова и ги нарежете на кубчета.
Когато олиото се сгорещи сложете зеленчуците и запържете за около 4-5 минути.
Добавете вода, колкото да покриете зеленчуците.
Когато картофа омекне, сложете доматения сок и паприкаша.
Гответе около 15 минути, сложете подправките и пресните билки.
Яхнията се получава доста гъста аз не я сгъстявам, но ако вашата се е получила по-течна, може да я сгъстите с малко разтворено във вода брашно.
Накрая може да сложите малко свеж магданоз.
Това е цялата процедура, не е никак сложно да се приготви тази вкусна бабина гозба.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !