Translate

петък, 10 юни 2016 г.

Лучник със свинско месо


Приятели, няма сезони за вкусната храна, има само време и желание за приготвянето й.
Много пъти съм споделяла с вас, че съм щастлива от факта, че обичам да готвя.
Щастлива съм, че това е моето хоби, ежедневие и работа...
Кулинарията ни предлага неизчерпаеми варианти за вкусни ястия.
Ако човек има възможност и желание, може всеки ден да приготвя различни ястия...
Това е наистина страхотно.


Точно в този ред на мисли, веднага споделям с вас, че за първи път правя Лучник, срам ме е даже, но е така.
От много време моя съпруг иска да приготвя, но все имам някоя и друга идея или нещо друго планувано, до сега!
Приготвих го и само ще ви кажа, че съжалявам, че съм отлагала до сега.
Облизахме си пръстите...


Хареса се много, сигурна съм, че лучникът ще е от ястията, които често ще приготвям...
Наистина сме впечатлени от вкуса му.


Имах маринова свинско месо и реших да го добавя, определено това решение се оказа правилно.


Ето и продуктите:
за тестото:
500 гр. брашно
1 пакет суха мая
1 с.л сол
1 с.л. захар
300 мл. хладка вода
50 мл. олио 

за плънката:
3-4 глави лук 
300 гр. свинско месо
1 морков
200 мл. доматен сок
1 с.л. червен пипер
свежи билки:
магданоз, целина, мащерка, чубрица
олио
1 с.л. захар
кимион
черен пипер
сол на вкус

1 жълтък за намазване
сусам и ленено семе за поръсване

Приготвяне:


Първо започваме като сложим сухата мая във водата, заедно със захарта и 1 с.л. брашно.
След 10 минути, маята ще се е активирала.
Към брашното сложете солта и готовата мая, сложете олиото и омесете меко тесто.
Покрийте тестото с фолио и го сложете в топла фурна ( 30 градуса). Така ще втаса много бързо.
До като приготвите плънката, тестото ще е готово.


Аз винаги мариновам свинското месо ден преди готвене.
Слагам му соев сос, супена лъжица мед, кимион, черен пипер, 1/4 глава лук, 2 скилидки чесън и къри. Така месото става идеално овкусено и крехко.
Нарежете свинското на малки късчета, нарежете лука и моркова също.Аз използвах стар и пресен лук, за да е по-ароматна плънката.
Сложете олиото в тиган, когато се сгорещи сложете лука, няколко минути по-късно добавете свинското месо. Гответе до като лука започне да омеква, сложете доматения сок, червения пипер и свежите билки.Гответе около 5- 10 минути всичко заедно.
През това време тестото ще е втасало.
Вземете тава и я намажете обилно с олио.
Разделете тестото на две и разточете едната част, покрийте дъното на тавата.


Изсипете плънката от лук и месо, разточете втората част от тестото и го поставете отгоре.
Разбийте жълтъка и с него намажете тестото, поръсете със семена.
Сложете в топлата фурна и я увеличете го 180 градуса.
Печете около 20-30 минути.
Изкарайте от фурната и оставете лучника да стегне малко, преди да го режете.
Ако успеете да устоите на аромата и вида му...


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !