Translate

четвъртък, 23 юни 2016 г.

Кюфтенца с бял сос


В къщи това ястие е на особена почит, харесва се и се хапва.
Много често го правя, но до сега не съм споделяла с вас рецептата, защото все не успявах да снимам .
Ето, че я приготвих и снимах, а сега нищо не може да ме спре да споделя с вас рецептата си.


Зная, че много от вас, ще споделят, че това не е основната и позната рецепта, но така ги приготвям аз, ако желаете опитайте и вие този вариант.


Ето и рецептата:
за кюфтенцата:
500 гр. кайма
1 глава лук
магданоз
черен пипер
сол
кимион
1 яйце
2-3 с.л. булгур ( може филия хляб или сверен ориз)
брашно за овалване

за соса:
50 гр. масло
20 мл олио
4-5 с.л. брашно
300 мл. прясно мляко (сметана)
200 мл. вода
1 зеленчуков бульон
магданоз
чесън
1/2 глава лук
2-3 с.л. лимонов сок
1 жълтък
2 с.л. кисело мляко

Приготвяне:


Омесете каймата като за кюфтета, вместо хляб този път сложих малко булгур, който измих обилно.
Омесете каймата и я сложете в хладилника да стегне малко.
След това оформете малки кюфтета и ги оваляйте в брашно.
Вземете тенджерата, в която ще готвите и сложете в нея маслото и олиото.
Когато се сгорещят сложете кюфтенцата, запържете ги до слатисто.
Когато кюфтетата са готови, сложете брашното при тях и го запържете за малко.
Млякото трябва да е топло, когато се добавя, за да не се пресече.
Може да го разредите с малко топла вода, сложете млякото към кюфтетата и брашното.
Разбъркайте добре, добавете водата.
Настържете чесъна и  лука, и добавете бульона.
Варете до  като соса започне да се сгъстява, може да сложите кимион и черен пипер.
Когато соса се сгъсти, спрете котлона и оставете ястието.
Разбийте жълтъка с киселото мляко и внимателно го добавете към манджата.
Накрая сложете лимоновия сок и магданоза.
Получава се една много вкусна манджичка, която ние си харесваме много.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !