Translate

четвъртък, 30 юни 2016 г.

Шакшука или яйца по арабски


Шакшука или яйца по арабски, ето че най-накрая ги приготвих и аз.
От много време насам се каня да ги приготвя, защото всеки втори вече ги е правил, но все някое ястие ги изпреварваше...
Днес имах много работа и нямах време да мисля какво да правя за хапване, за това си казах, че момента за приготвяне на Шакшука е настъпил...


Радвам се, че така се получи и успях да приготвя това популярно арабско ястие, което всъщност е закуска в Ориента, но ние ще го хапнем за обяд или вечеря .


Получава се сравнително бързо, а вкусът му е чудесен, много ни хареса.
Сигурна съм, че ще го приготвям отново.


Ето и продуктите:

1 голяма глава лук
2 зелени чушки
2 червени чушки
около 1 кг. домати ( или консерва с домати 800 гр.)
1 с.л. червен пипер
1 с.л. опушен червен пипер
5 яйца
3 с.л. олио
5 скилидки чесън
кимион
черен пипер
сол на вкус
супена лъжица захар
свеж магданоз 

Приготвяне; 


Вземете дълбок тиган в него сложете олиото и го поставете на котлона.
Нарежете лука на тънки резени.
Също така нарежете и чушките, когато олиото се сгорещи сложете лука и чушките.
Поръсете отгоре им захар и малко сол.
Гответе до като лука и чушките не омекнат. след това може да прибавите и чесъна.
Сложете двата вида червен пипер и ги запържете до като пуснат ароматите си, към тях добавете черния пипер и кимиона.


Сложете доматите, ако е необходимо може да добавите малко вода, аз не сложих защото използвах домати от консерва и я изсипах цялата.
Намалете котлона и оставете соса да се сгъсти, при мен отне около 10 минути.
Вземете тавичка, изсипете сместа в тавичката, счупете внимателно яйцата, поръсете всяко яйце със сол и черен пипер. Накрая можете да добавите магданоза и да запечете в топла фурна на 180 градуса за 10 минути.
Яйцата трябва да останат рохки.
Изкарайте от фурната и оставете яйцата по арабски да се охладят, но не много.


Сервирайте и нападайте смело,защото е много вкусно.
Аз топнах малко хляб по време на снимките, не се сдържах...


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !