Translate

вторник, 19 юли 2016 г.

Торта "Добуш"


Торта "Добуш", най-накрая я приготвих.
Има ястия, които си има сериозна причина да бъдат поставяни в класации и да бъдат класика в дълги години. 
Реших, че е време в блога ми да има рецептите на някои от популярните торти в света.
Доста от топ 10 вече съм ги приготвяла, но торта "Добуш" не бях.
Ще дам съвет н атези, които все още не са я правили, повярвайте ми, тортата е страхотна, има защо да се приготвя все още от далечната 1885 година.


За първи път торта "Добуш" е била представена през 1885 година от Йозев Добуш на национална изложба за сладкарски изделия в Австро-Унгария. 
Тортата се превръща в абсолютен хит, факт, е че и до днес се приготвя по цял свят.


Днес ще ви представя моята интерпретация на торта "Добуш", радвам се, че я приготвих, защото определено си заслужава.


Тортите не са моята сила, не съм добра в украсите и декорацията, много често все нещо се обърква и много време не бях правила торти, но тази ми върна увереността, защото съм доволна.


Ето и продуктите:
за блатовете:
8 яйца
180 гр. брашно
200 гр. захар
1 есенция ванилия 
щипка сол 

за крема:
200 гр. млечен шоколад
100 гр. натурален шоколад
50 мл. прясно мляко 
2 с.л. какао
250 гр. масло 
100 гр. пудра захар 

за карамела:
100 гр. захар
2 с.л. вода
1 с.л. лимонов сок

Приготвяне:


Първо се приготвят основите.
Разделете жълтъците от белтъците.
В съда при жълтъците сложете 100 гр. захар и ванилия и разбийте с миксер до получаване на бял крем.


При белтъците сложете щипка сол и останалата част от ванилията. Започнете да разбирате белтъците на сняг, като постепенно добавяте останалите 100 гр. захар.
Когато белтъците са готови, внимателно ги смесете с жълтъците, разбъркайте нежно.
Брашното се пресява и се добавя по малко, като отново се разбърква сместа.
Разделете на 6 равни части сместа, която се получи.
Аз ги пекох в предварително затоплена фурна на 150 градуса.
За печенето използвах силиконова форма с размер 22 см. .
Добре е да покриете формата с хартия за печене.
Изпечените основи се слагат в хладилника до като се приготви крема.


Крема се приготвя много лесно.


Вземете малка тенджерка, в която да сложите млякото и двата вида шоколад.
Сложете ги на тих огън и ги разтопете.
Оставете ги да се охладят.
В друг съд сложете мекото масло, пудрата захар и разбийте, до като получите крем, сложете какаото и отново разбийте.
Към масления крем изсипете шоколада и разбъркайте добре.


Когато крема стегне малко, преминаваме към сглобяването на тортата.
Отделете една от платките, защото нея ще нарежем и залеем с карамел, малко по-късно.
Вземете ринг за торта или тава с махащи се стени.
Сложете една платка, покрийте с крем, повторете процедурата като намажете и последната платка с крем.
Покрийте тортата със стреч фолио и я сложете в хладилника за поне 4 часа.


Нарежете платката на парчета, карамелизирайте захарта с водата и лимоновия сок.
Сложете парчетата блат, върху хартия за печене и ги залейте с карамела.
Оставете да се охлади.
След 4 часа, махнете ринга, намажете страните на тортата с крем и закрепете резените карамелен блат отгоре.


Получава се ненадмината на вкус торта "Добуш".


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !