Translate

неделя, 31 юли 2016 г.

Сос "Маринара"



Знаете, че обичам кулинарията и се старая да споделям различни, лесни и интересни рецепти тук в блога и групата  "Домашни вкусотии"
Следя много кулинарни форуми и блогове и всяко лято виждам различни рецепти за сос "Маринара", ето, че най-накрая го приготвих и аз.


Комбинирах доста от прочетените рецепти, които са предимно на блогъри извън границите на нашата страна. 
Представям ви моя вариант на този прекрасен летен сос.


Когато го приготвите, може да го сложите в бурканче и да го съхранявате в хладилника няколко седмици.
Той е идеален сос за спагети и зеленчуци.
През следващите дни ще ви споделя една традиционна рецепта, в която съм включила този сос.


Продукти:
8-10 домата от домашна консерва ( може да използвате и пресни домати от градината)
200 гр. доматено пюре
връзка магданоз
5-6 листа босилек
6-7  скилидки чесън
1 малка глава лук
сол на вкус
черен пипер
супена лъжица захар
зехтин или олио 

Приготвяне:


Ако използвате пресни домати трябва да ги бланширате предварително, като ги потопите първо във вряла вода за няколко секунди, а след това в ледена.
Обелете доматите.
Сложете доматите, пюрето, 3-4 скилидки чесън и свежите подправки в блендер.
Смелете добре соса.
В малка тенджерка сложете мазнината и ситно нарязания лук.
Поръсете го със захарта и пипера и го карамелизирайте до като омекне.
Изсипете соса и намалете огъня.
Оставете да ври на тих огън около 20-30 минути.
Накрая посолете по вкус и нарежете на ситно още малко магданоз.
Може да настържете и останалия чесън.
Соса се получава прекрасен.


Радвам се, че успях да го приготвя.
Сложих соса в бурканче и го съхранявам в хладилника за някоя вкусотия.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !