Translate

петък, 19 август 2016 г.

Печен Лаврак с гръцки сос "Ладолемоно"



Преди време до като пазарувахме в един от големите маркети, видях, че има охладен Лаврак на много добра цена.
Веднага взехме тези две риби, за да ги опитаме.
До сега не бях приготвяла и опитвала Лаврак, ще споделя, че тази риба се хареса и на трима ни.


Реших да я изпека на скарата, защото не разполагам с хубаво барбекю и съответно дървени въглища, но ако вие имате непременно изпечете рибата на барбекю.
Исках рибата да е изпечена само със сол и лимон, около нея на скарата подредих зеленчуци.
В тази рецепта главен герой е соса.
Бях чувала много добри отзиви за този сос, но не знаех как се казва.
Направих проучване в мрежата и открих рецептата в блога на Мария .


Моя сос изглежда на два пласта, защото бързах да го приготвя, детето искаше да опитва рибата, а аз не бях снимала...
Не си мислете, че е лесно да се пише кулинарен блог, понякога гладните близки не могат да дочакат идеалната снимка, или ако чакат то снимките преминават под неописуемо бързане.


Гарантирам ви, че соса е божествен и е перфектен за всеки тип риба, както и за грилованите зеленчуци.


Продукти:
2 бр. риба Лаврак 
1 лимон
сол
копър

за соса "Ладолемоно":
100 мл. прясно изцеден сок от лимон
100 мл. зехтин с отлично качество
1 ч.л. сол

зеленчуци:
тиквичка
лук
чушка

Приготвяне:


Измийте рибата, посолете я от вътре и отвън.
Нарежете лимона на тънки резени, подредете ги в корема на рибата, сложете стрък копър.
Зеленчуците нарежете на резени.
Изпечете рибата и зеленчуците на скарата.
Соса "Ладолемоно" се приготвя като първо изцедите сока на лимона.
Използвайте блендер, в който слагате сока от лимона, зехтина и солта и разбивате за кратно.
Сервирате рибата в плато заедно със зеленчуците и соса към тях.


Този сос "Ладолемоно" се приготвя за около минута, но е наистина божествена добавка към риба.
Благодаря на Мария за чудесните рецепти, които споделя!


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !