Translate

сряда, 31 август 2016 г.

Шоколадова торта "Несебър"



 Днес на тази дата преди 3 години, създадох това мое кътче.
Преди 3 години се реших и създадох моя блог "Домашни вкусотии".
Щастлива съм, че все още развивам това мое местенце, щастлива съм, че намирам вдъхновение да създавам нови вкусотии и да ги споделям с вас.Щастлива съм, че ви има, вас читателите на блога.
Благодаря ви!


 Днес сякаш изпращаме лятото, днес е ден изпълнен с емоции и невероятни спомени.
Спомените ми са свързани с това незабравимо лято, през което изпробвах нови вкусове, нови ястия, нови преживявания.
Днес ще споделя с вас, една торта, която пресъздадох, след като я опитах в моя любим морски град Несебър.


 По време на вечерната разходка из Несебър, реших да опитам парче торта.
Предполагам знаете, навсякъде по курортите ги има, витрини отрупани с примамливи торти и сладкиши. Точно от такава сладкарница видях Торта "Несебър", купих парче и нямах търпение да го опитам.
Хареса ми много, още от първата хапка, знаех, че ще се опитвам да пресъздам рецептата.


Ето, че днес в последния ден на Август и рождения ден на блога ми, аз ще споделя с вас, моя вариант на тази шоколадова наслада.


Истинска шоколадова експлозия.
Вкусни какаови основи и шоколадов пудинг, ще ви пленят от първата хапка.
Точно както ще ви плени и Несебър.




Ето и продуктите:
за блата:
2 яйца
1 ч.ч. захар
1 ванилия
2 ч.ч. брашно
400 гр. кисело мляко
1/2 ч.ч. олио
8 с.л. какао
10 гр. бакпулвер

за крема:
100 гр. млечен шоколад
200 гр. натурален шоколад
600 мл. прясно мляко
1 пакетче царевично нишесте
200 гр. сладкарска сметана

за покриване:
200-300 гр. лешников течен шоколад
за декорация:
шоколадова вафла или лешници


Приготвяне:
Първо се приготвят основите.
Разбийте яйцата със захарта, добавете киселото мляко и олиото.
Отново разбийте съставките. Смесете какаото с брашното и бакпулвера.
На няколко етапа добавете сухите съставки към сместа.
Накрая сложете аромата.
Разделете сместа на две равни части. Изпечете във форма 22 см. в топла фурна на 180 градуса.
Печете до суха клечка.
Оставете основите да се охладят добре и с помощта на нож или конец за зъби разделете основите на две равни части. Така ще получите 4 блата.


Пригответе крема, като сложите млякото в тенджера заедно с шоколада.
Когато шоколада се стопи и млякото започне да завира, сложете разтвореното в малко вода нишесте, с него сгъстете крема.Оставете крема да изстине, към него сложете разбитата сметана. Сглобете тортата като използвате форма с размер 22 см. Редувате основа и крем.
Оставете тортата да стегне за една нощ, на другия ден декорирайте тортата с течен шоколад и нарязана на малки триъгълници вафла.


В оригинал тортата беше украсена с лешници, понеже не намерих я декорирах с вафла.


Тази торта ще ми напомня за любимия ми Несебър и за една чудесна среща с една невероятна дама, Eli Panaiotova, благодаря за приятния разговор.
Вярвам, че ще се срещнем отново ;)



Това лято беше чудесно :)


Благодаря на всички, които следите блога ми.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !