Translate

четвъртък, 4 август 2016 г.

Мляко с ориз (сутляш)


Можете ли да си представите, че до сега не бях приготвяла мляко с ориз или познатия на всички сутляш.
Любим десерт на малки и големи, той ни навява скъпи спомени от едно безгрижно време, в което игрите прашната улица с приятели бяха безкрайни.
Едно време, в което нямаше покемони, ферми, селфи и прочие, имаше дама, не се сърди човече, пускам, пускам кърпа...
Тогава си хапвахме филия с чубрица и домат, някоя бабина яхния, а десерта беше винаги на ниво и беше или крем карамел или сутляш...


Този десерт ме върна към онези безгрижни дни и с умиление си припомних, че света се развива прекалено бързо и няма как да се съхранят игрите на нашето време в този Интернет свят. За сметка на това пък можем да пренесем през времето вкусотиите, които всеки път ще ни връщат назад и ще ни карат да си спомняме детството.


Няма да се отклонявам повече от необходимото и ще продължа с необходимите продукти.
Продукти:

1/2 ч.ч. ориз
1 ч.ч. вода
1 ч.ч. захар 
1 с.л. масло 
800- 900 мл. прясно мляко
ванилия
канела

Приготвяне:


Почистете и измийте ориза.
Сложете водата да заври и добавете чистия ориз.
Когато ориза поеме водата, сложете захарта и млякото.
Разбъркайте добре, добавете ванилията.
Варете млякото с ориза до като се сгъсти.
Накрая добавете маслото.
Оставете да се охлади за няколко минути и сложете в подходящи купички.


Отгоре поръсете с канела.
Добре е да охладите сутляша, защото е по-вкусен.
Не пропускайте да се насладите на този любим десерт.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !