Translate

петък, 5 август 2016 г.

Торта с орехи и шоколад


Днес ви представям една много вкусна торта, която съдържа шоколад и печени орехи.
Това са едни от любимите ми съставки за идеалната торта.
Декорацията и украсата не са от идеалните и перфектните, много често времето ме притиска и не успявам да се подготвя с добра украса.
Успокоявам се, че вкуса е на ниво.


Няма да се оплаквам,  показвам това, което мога, все пак не приготвям бутикови торти...


Тази торта приготвих за празника на моя баща, щастлива съм, че близките ми я харесаха.
Това парче, което виждате на снимката е последното останало.


Тази торта позволява да бъде покрита с фондан или всякакъв вид глазура и сметана, аз я покрих с орехи, защото имах тях под ръка.


Ето и продуктите:
за блатовете:
8 яйца
180 гр. брашно
200 гр. захар
1 есенция ванилия 
4 с.л. какао 
щипка сол 

за крема:
200 гр. млечен шоколад
200 гр. натурален шоколад
50 мл. прясно мляко 
200 гр. печени орехи 
250 гр. масло 
100 гр. пудра захар 

за декорация:
орехи
шоколадови бонбони 

Приготвяне:


Първо се приготвят основите.
Разделете жълтъците от белтъците.
В съда при жълтъците сложете 100 гр. захар и ванилия и разбийте с миксер до получаване на бял крем.При белтъците сложете щипка сол и останалата част от ванилията. Започнете да разбирате белтъците на сняг, като постепенно добавяте останалите 100 гр. захар.
Когато белтъците са готови, внимателно ги смесете с жълтъците, разбъркайте нежно.
Брашното се пресява и се добавя какаото, след което заедно се слагат към сместа.
Разделете на 6 равни части сместа, която се получи.
Аз ги пекох в предварително затоплена фурна на 150 градуса.
За печенето използвах силиконова форма с размер 22 см. .
Добре е да покриете формата с хартия за печене.
Изпечените основи се слагат в хладилника до като се приготви крема.
Орехите се запичат на сух тиган за няколко минути и се нарязват след това с нож.


Пригответе крема.
Вземете малка тенджерка, в която да сложите млякото и двата вида шоколад.
Сложете ги на тих огън и ги разтопете.
Оставете ги да се охладят.
В друг съд сложете мекото масло, пудрата захар и разбийте, до като получите крем.
Към масления крем изсипете шоколада и разбъркайте добре.
Сглобяването на тортата е стандартно, започнете с основа, сложете крем, след това поръсете с орехи, следва пак основа, продължавате като намажете последния блат с крем.
Покрийте тортата с фолио и я оставете в хладилника за поне 4 часа.
Когато тортата е стегнала я покрийте със смлени орехи.


Комбинацията от шоколад и печени орехи е страхотна.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !