Translate

неделя, 25 септември 2016 г.

Картофи на жар


Ето, че толкова бързо и неусетно лятото ни отиде, за да отстъпи на есента...
Навсякъде около нас есента напомня за себе си.
Живея на село и отдавна кипи трескава подготовка за студените дни, някои пекат чушки и ухае на печен пипер, други берат грозде, трети бъркат тави, пълни с лютеница.
В нашия двор, наскоро се прави класическа лютеница.
На огъня, с дървената бъркалка от времето на бабата.


Признавам си, че тази тежка задача оставих на останала част от семейството, аз реших да "хвърля" в жарта няколко картофа.
Винаги, когато се вари нещо на огън не пропускам да направя печен картоф на жар.
Повярвайте ми, няма такава вкусотия.
Картофа има опушен вкус и е печен, истински изпечен.


Ако някога имате възможност да го приготвите, не се колебайте да го направите.

Трябват ви:
3-4 картофа
готварско фолио
истинска дървена жар

Приготвяне;


Вземете картофа и го измийте, завийте го много добре с фолиото, даже няколко пъти завийте добре картофа. Поставете опаковани картоф в жарта.
От време на време с помощта на пръчка, завъртайте картофа, но внимавайте да не се изгорите.
След 40 минути, картофа може да е готов.
Внимателно го изкарайте от жарта, изчакайте няколко минути да се охлади и развийте фолиото.
С помощта на лъжица издълбайте средата на изпечения картоф.


Може да направите вкусна картофена салата.
Ще се изненадате, колко вкусно се получава.

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !