Translate

вторник, 25 октомври 2016 г.

Баклава с фъстъци и локум


Поредната ми спонтанна идея, която се превърна в голяма вкусотия.
Така се получава, когато съм на гребена на кулинарната вълна.
Имах фъстъци под ръка, стояха си в шкафа и чакаха точната идея за употребата им.


Реших, че ще приготвя баклава, защото скоро не бях правила баклава.
Получи се много, много вкусна, а за повече вкус и разкош добавих и локум.


В къщи сме фенове на баклавите, реванетата и сиропираните сладкиши, за това и тази баклава се хареса, особено от мъжката част.
Ако ви се намират фъстъци, кори и локум може да приготвите тази баклава и да се наслаждавате на кафето си с нея.


Ето и продуктите:

500 гр. кори за баница
150 гр. сурови фъстъци
1 кутия локум
100 гр. масло
50 мл. олио

 за сиропа:

500 гр. захар
750 мл. вода
щипка канела 


Приготвяне:


Баклавата се получи с много сироп, парчето "плуваше" в сироп, точно така я обичам.
Първо смелете фъстъците в блендер , след това ги сложете в купа.
Нарежете локума на малки кубчета и го разбъркайте заедно със смлените фъстъци.


Вземете подходяща тава, намажете я с олио.
Пригответе корите.
Разтопете маслото и към него сложете олиото.
Вземете три кори, като една след друга ги подредете в тавата.
Сложете от плънката и сложете малко масло.
После отново една по-една поставете три кори, отново сложете плънка и масло.
Това е процеса, който се повтаря до като има плънка и завършите само с кори.
Нарежете баклавата и я залейте с останалото масло.
Печете в топла фурна на 180 градуса до готовност.
При мен отне около 30 минути.


Оставете баклавата да се охлади перфектно и пригответе сиропа.
Сиропа се приготвя по стандартен начин, варите 5-10 минути захарта и водата, като сложите и малко канела.
Заливате студената баклава с горещ сироп.
Когато баклавата се охлади я сложете в хладилник за няколко часа.
Перфектна компания към кафето!


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !