Translate

сряда, 5 април 2017 г.

Козуначени гевречета


Всяка година за Великден се старая да приготвя нещо различно за подарък на близките ми хора. Тази година реших да спретна тези вкусни козуначени гевреци, с които да зарадвам любимите си хора за празника.


Приготвено у дамо е винаги по-вкусно, винаги има вложена любов и усилие.
Козуначените гевреци се получиха прекрасни, меки и ароматни те направиха деня ни още по-приятен


За перфектния вид и вкус на гевреците се доверих на Брашно за козунак  на София Мел
безупречно!


Ето и продуктите:
4 яйца
1 ч.ч. захар
6 с.л. мед
240 мл. прясно мляко
14 гр. суха мая ( 2 пакетчета)
50 мл. олио
100 гр. масло
кората на 1 лимон

за намазване:
1 жълтък, захар и сусам 

Приготвяне:


В леко затопленото мляко разтваряме маята заедно с 2 с.л. захар и 2 с.л. брашно.Оставяне за няколко минути, до като маята се активира. През това време разбиваме с миксер яйцата и захарта до побеляване, захарта трябва да се разбие много добре.
Добавяме меда и отново разбиваме. В купата с яйцата и захарта слагаме лимоновата кора, на етапи добавяме брашно, олио и масло. Разбиваме с миксер.
Когато миксера започне да среща трудности в разбиването, изсипваме тестото на плота и до омесваме на ръце.


Получилото се меко и еластично тесто се поставя в тенджера, намазва се с мазнина, за да не съхне и се оставя да втаса. Аз обикновено омесвам тестото вече преди лягане и рано, рано сутрин ставам за да го оформя. Ако ще правите гевреците през деня, оставете тестото да удвой обема си. След което оформете гевреците и оставете отново да втасат.


Разделете втасалото тесто на две основни части, с ръце го оформете като франзела, нарежете тестото на 6 равни парчета. Всяко парче оформете на топка и разделете на две, като направите два фитила, като на снимката, навийте ги и оформете геврека.
Намажете с разбит жълтък, поръсете със захар и сусам.
Печете гевреците на топла фурна на 180 градуса до готовност, при мен отне около 30 минути.


Насладете се на вкусът им, ще ви плени, обещавам.

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !