Translate

петък, 12 май 2017 г.

Кекс с шоколад и кокос


Сигурна съм, че хиляди пъти съм споделяла с вас, че обожавам тази комбинация.
Шоколад и кокос, днес е още по-вкусно, защото към кекса има и сладолед.
Хубаво е когато човек може да си угоди с толкова изкушаваща порция сладост.


Радвам се, че имам възможност да приготвям и хапвам тези сладки вкусотии.
В интерес на истината, сладкиша не е много сладък, доста добре се балансира.


Бях на пазар и видях Микс за кекс на София Мел, веднага го сложих в количката, още на път за вкъщи бях измислила рецептата.
Приготвих кекса с голямо желание и с още по-голямо нетърпение го опитахме.
Доволна съм от Микс за кекс, защото в него има точното количество набухвател и не е необходимо да се използва.


Ето и продуктите:
за кекса:
3 яйца
1 ч.ч. захар
150 мл. прясно мляко
5 с.л. какао
20 мл. олио

за кокосовата част:
120 гр. крема сирене
3 с.л. захар
1 к.ч. кокосови стърготини
3 с.л. прясно мляко

за глазурата:
200 гр. натурален шоколад
20 мл. сметана


Приготвяне:


Първо пригответе кокосовата част от кекса. Тя се приготвя като в подходяща купичка сложите крема сиренето, заедно с млякото. Разбъркайте добре сместа, така, че сиренето да се разбие.
Сложете кокосовите стърготини и отново разбъркайте.
Получава се кремообразна паста, която се поставя в хладилника, до като се приготви кексовата смес.


Пригответе сместа за кекс, като разбиете яйцата и захарта до получаване на гъст крем.
Смесете брашното и какаото.
Към разбитите яйца и захар, добавете млякото и олиото.
На етапи добавяйте брашното и какаото.


За изпичането на кекса използвах продълговата форма тип терин, вие можете да използвате класическа. Покрийте с хартия за печене формата, сложете малко от сместа за кекс на дъното.
От кокосовата паста оформете кръгла щафета. Поставете я върху основата от кекс, залейте с останалата смес.


Печете на затоплена фурна на 180 градуса, на горен и долен реотан около 30 минути.
Съветвам ви да проверявате с клечка, когато я изкарате суха, значи кекса е готов.
Оставете го да се охлади.


Пригответе глазурата като разтопите шоколада заедно със сметаната на тих огън. Залейте кекса с топлата глазура и изчакайте да стегне.


Сервирайте с домашен сладолед и се насладете на невероятния вкус.

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !

Благодаря ви !