Translate

понеделник, 19 юни 2017 г.

Чийзкейк с рикота и череши


Малко преди сезона на черешите да отмине реших, че е редно да ги уважа, като направя чийзкейк.
Имах рикота и използвах и нея, резултата определено беше впечатляващ.


В приготвянето на този чийзкейк се развихрих тотално със съставките, в крема с рикота сложих и горски плодове и малини, желето отгоре е от компот от череши и вишни, абсолютна смесица на червени плодове.


Важното е, че се получи и хареса.


Продукти:

за основата:
Бисквити за чийзкейк
100 гр. меко масло

за крема:
500 гр. рикота
250 мл. сметана за разбиване
1 ч.ч. горски плодове 
10 гр. желатин
200 гр. пудра захар

за черешовото желе:
500 мл. сок от череши и вишни
1 ч.ч. череши 
10 гр. желатин

Приготвяне:


Първо се приготвя основата от бисквити, аз използвам такива за чийзкейк. Смилам ги в робот заедно с мекото масло.
Тавичката,  в която приготвих чийзкейка е 24 см. и има махащ се ринг.
Слагате бисквитената основа и притискате, след това оставяте в хладилника да стегне, докато приготвяте крема.
Крема от рикота се приготвя много лесно, аз смесвам сиренето, захарта, плодовете и сметаната и пускам робота. Много бързо всичко се смесва и се получава еднородна смес.
Желатина разтварям, като изсипвам съдържанието на пакетчето в 30 мл. вода, оставям го набъбне и го пускам за 10 секунди в микровълновата.
След това го смесвам с млечния крем и изсипвам сместа върху бисквитената основа.
Тавата се поставя в хладилника.


Плодовото желе отгоре се прави, като разтворите желатина както описах малко по-горе.
Добавяте желатина към компота и оставяте да стегне.
Когато започне да стяга и става по-гъст, почиствате черешите от костилки.
Заливате чийзкейка с желето и разполагате черешите отгоре.
Оставяте за няколко часа в хладилника, аз го оставям да пренощува и на следващия ден хапваме.


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !