Translate

петък, 7 юли 2017 г.

Пай от праскови


Отново реших да ви споделя една лесна за приготвяне рецепта. Не си мислете, че приготвянето на пай е трудно и сложно, защото наистина не е.
В по-голяма част от рецептите плодовата част от пая се обработва предварително, но аз днес ще ви улесня, както вас, така и мен.
В случая прасковите не се обработват предварително, наредих ги свежи в пая и се получи: "мммммм...ефект"!


Хрупкава маслена основа, а под коричката се крие ароматна плодова плънка от праскови.
Пленителен вкус!


Много съм доволна от масленото тесто, получи се наситено на аромат. Идеалният краен резултат е в следствие на качеството на продуктите. 
Яйцата са домашни, маслото е свежо и прясно, и не на последно място качеството на брашното е от значение. За пореден път се  уверих, че София Мел е моето брашно!


За основата на пая използвах София Мел Екстра и определено мога споделя, че с негова помощ можете да приготвите идеалния пай.


Ето и продуктите:

за масления блат:
2 яйце
150 гр. меко масло
50 гр. пудра захар
2 с.л. вода

за плънката:
5-6 бр. праскови
100 гр. пудра захар
ванилия
2 с.л. брашно  София Мел Екстра

пудра захар за поръсване на готовия пай


Приготвяне:


В една купа сложете брашното и пудрата захар, като ги разбъркате добре.
Към тях се добавят яйцата и мекото масло.
Омесете маслено тесто, като може да сложите и малко вода.
Тестото се омесва много бързо, сложете го да почине в хладилника за 30 минути.


Измийте прасковите, аз не ги белих и ги нарежете на по-едри кубчета.
Вземете тавичка за тарт, аз използвах силиконова.
Разделете тестото на две части, една по-голяма и една по-малка.
Разточете по-голямата част, тя ще е основата на пая ви.
Покрийте тавата. Разпределете тестото добре по основата и стените на тавата.
Подредете плодовете, аз ги подредих с коричките надолу.
Смесете ванилията, брашното и пудрата захар и поръсете обилно плодовете с тях.
След това разточете по-малката част от масленото тесто и затворете с него пая.
Може да направите няколко прореза отгоре.
Покрийте пая с фолио и печете на 180 градуса около 30 минути.


На 20-та минута, махнете фолиото, за да се изпече отгоре пая.
Трябва да добие златиста коричка.
Изкарайте пая и го оставете да си почине.
Когато се охлади го поръсете с пудра захар.


Поднесох пая с Домашен лимонов сладолед
Да ви е сладко!

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !