Translate

вторник, 8 август 2017 г.

Сладкиш с карамелизирани плодове


Тези дни съм в отпуск и почти всеки ден приготвям по нещо вкусно за любимите ми хора.
Напоследък забелязвам, че повтарям някои рецепти, но с дребни или не чак толкова дребни промени.
Имах няколко банана, които видимо започнаха да почерняват, имах праскови и круши.
Нямах сладкиш. :)
Така, че се залових за работа.
Приготвих карамелизиран сладкиш с наличните плодове.


Получи се толкова вкусен, че свърши на същия ден.
С кафе, със сладолед, без нищо, просто така се хапна от обяд до вечерта.
Хубавото на този сладкиш, е че може да се приготви с почти всички сезонни плодове.


Ето и продуктите:
2 бр. банана
2 бр. праскови
2 бр. круши

2 яйца
150 гр. захар 
1 ч.ч. брашно 
100 мл. прясно мляко 
1 бакпулвер
90  гр. масло
1 ампула ванилия 

за карамела :
50 гр. захар
30 гр. масло
10 мл. олио

Приготвяне : 


Първо разбийте маслото и захарта на крем, постепенно добавете яйцата и прясното мляко.
Сложете бакпулвера.
Разбийте добре сместа и внимателно добавете брашното.
Получената смес оставете.
Може да сложите и ванилията. В тавата, в която ще печете сладкиша сложете захарта, маслото и олиото.
Поставете я в затоплена фурна на 150 градуса и карамелизирайте.
Внимавайте карамела да не прегори, защото сладкиша ще горчи. Почистете и нарежете плодовете на резени.
Когато захарта се е превърнала в карамел наредете плодовете по ваш избор. Печете на топла фурна на 180 градуса около 15-20 минути. Аз проверявам с клечка, когато след пробождане на сладкиша е суха го изваждам от фурната.
Прокарвам нож между стените на тавата и сладкиша, след което обръщам тавата със сладкиша.


Гарантирано вкусен сладкиш.
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !