Translate

понеделник, 11 септември 2017 г.

Мързелива лютеница


През последния месец в кулинарната ми група се виждат основно снимки и рецепти на зимнина, сред най-споделяните е Мързеливата лютеница на фурна.
Е, реших и аз да я приготвя, за да видя дали наистина е толкова лесна и вкусна, колкото споделят всички!


Мога да ви кажа (напиша), че е толкова вкусна, колкото всички твърдят, дори и повече!
Доволна съм от резултата.


Получи се гъста и ароматна, а и времето за приготвяне сякаш беше скъсено доста.
Може би, защото през това време пекох чушки, чистих и готвих...
Познати действия на повече от вас.


Бях толкова решена, че ще приготвя тази лютеница във фурната, че издирвах подходяща тава с точния размер, добре, че бабите са винаги насреща и помагат. Взех тава от баба ми, и се активизирах с приготвянето на зеленчуците.
От толкова много близки и далечни рецепти, които се прокарват в пространството, успях да импровизирам и сътворя това неописуемо вкусно нещо...наречено лютеница!


Слагах от всичко, което ми харесва, в началото не теглих особено продуктите, но после реших да ги изчисля, за да ви дам рецепта.


Ето и продуктите:
2,5- 3 кг. чушки капия
1 кг. моркови
2 кг. патладжани
2 кг. домати
4 глави лук
2 тиквички
3 глави чесън
2 връзки магданоз
3 стръка целина
350- 400 мл. олио
4 с.л. сол
125 мл. оцет
200 гр. захар
10 гр. кимион
1 с.л. черен пипер
5 дафинови листа

Приготвяне:


Почистете зеленчуците, като започнете от патладжана, обелете го и го посолете, за да се отцеди горчивината му. Обелете доматите и ги сложете в гевгир, като ги посолите и оставите и те да се отцедят. Почистете чушките и ги нарежете, аз следвах рецептите на хората от групата, но когато правя втора доза, съм решила да ги смеля в робота, защото когато са нарязани на едро чушките остават люспи, които и при пасирането сякаш се усещат. Аз съм решила така да направя, но вие можете да си ги оставите нарязани на едро.
Обелете морковите, тиквичките и лука и ги нарежете на едро.
Сложете всички зеленчуци в дълбоката тава, нарежете магданоза и целината, и добавете и тях.
Сложете и едната глава чесън, като предварително сте я почистили.
Следва добавянето на останалите продукти и покриване с фолиото. Единствено за финала оставих кимиона, черния пипер и чесъна. Всичко останало сложих в тавата и я покрих с фолио. Печете на 250 градуса на горен и долен реотан около 2 часа.


Хубаво е периодично да проверявате тавата, дали течността се е абсорбирала.
Когато сместа е останала на мазнина, махнете фолио и запечете за 15 минути. Овкусете по ваш вкус подправките, добавете чесъна и пасирайте. След това върнете отново във фурната и запечете за още 10-15 минути само на горен реотан.


Охладената лютеница се слага в бурканчета и се вари за капачката 20 минути.
От това количество получих 7 бурканчета ( от старите).


Рецептата адаптирах от тук и тук!
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !