Translate

сряда, 9 октомври 2013 г.

Лазаня


Всеки е чувал за нея, някои преди години ,а други съвсем наскоро.
Ние сме от вторите!
В нашето семейство , съпруга ми ядеше спагети със захар и до тук!
Отне ми няколко години да го накарам да опита солени спагети ,а преди около година и лазаня!


Всеки знае,че тя идва от Италия ,но преди да започна този пост реших да се разровя из Интернет , и научих ,че и Гърция има претенции за произхода на тази вкусотия.


Лично аз не съм срещала все още човек,които да опита лазаня и да не хареса вкуса й!
Всеки пласт е сочен,богат на плънка и сос ,истинска наслада...


Всеки се влюбва в ястието от първата хапка.


Аз приготвям най-масово разпространената лазаня с болонезе и бешамел .
Ще си призна,че рядко я правя,защото не можем да спрем да я ядем , до като не свърши, а това е опасно за здравето... 



Продукти:

2 глави лук
5-6 скилидки чесън
100 гр.бекон
60 мл.олио
1ч.ч. бяло вино
300 гр.кайма
1кг.нарязани домати ( или пюре)
1 с.л.червен пипер
босилек
магданоз
черен пипер
сол
щипка захар

за бешамела:

50 гр.масло
250 гр. вода
250 гр. сметана (прясно мляко)
2-3 с.л. брашно
60 гр. пармезан или кашкавал
50 гр. моцарела

Приготвяне:


Нарязваме лука и чесъна ,бекона и ги запържваме в олиото.
Добавяме виното ,каймата и се разбърква 5-6 мин.
Доматите се смесват с червения пипер,черния пипер,солта и захарта.
Сместа се добавя към каймата заедно с 200 мл.топла вода , соса се сгъстява на бавен огън .


Бешамела се приготвя като в маслото се запържи брашното до златисто.
Налива се водата и сметаната ,вари се около 10 мин.
Прибавя се кашкавала или пармезана и се отново се бърка.



Подреждането става като в подмазана тава се слага бешамели се редуват кори,бешамел ,болонезе.Последния пласт се залива с бешамел и настърган кашкавал.
Корите ,които използвам са без варене,за да са сочни се разделя 3/4 от бешамела с малко топла вода и с него се заливат вътрешните слоеве.
Пече се при температура от 200-250 градуса за около 30 мин.


Подреждането става като в подмазана тава се слага бешамели се редуват кори,бешамел , болонезе. 
Последният пласт се залива с бешамел,моцарела  и настърган кашкавал.
Корите ,които използвам са без варене,за да са сочни се разделя 3/4 от бешамела с малко топла вода и с него се заливат вътрешните слоеве.
Пече се при температура от 200-250 градуса за около 30 мин.


Сервирате леко охладена с чаша вино !


Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !