Translate

събота, 29 март 2014 г.

Желиран йогурт с домашно сладко



Този желиран йогурт правя от около преди година, но сега за първи път ще публикувам рецептата тук.
Това е един много лесен за приготвяне десерт с изключително лек  и приятен вкус.
Сладкото, с което се поднася е изцяло по вкуса на семейството.
Преди време правих една  Торта с йогурт и банан , в рецептата  съм посочила как се приготвя, но сега реших да го представя като отделен десерт, защото заслужава хората да го опитат.
Може да се поднесе със сладко по избор ,аз този път го поднасям със сладко от боровинки, комбинацията е невероятна.
Ето как изглежда моя желиран йогурт....


Ето и рецептата:

500 гр. кисело мляко
250 гр. крема сирене
250 мл. течна сладкарска сметана
5 ванилии
1 желатин (15 гр.)
пудра захар на вкус (аз сложих около 6-7 с.л.)
за поднасяне сладко по вкус: ягоди, боровинки, малини.

Приготвяне:
Искам да споделя, че йогурта не ми се обърна добре,може би защото не съобразих, че желатина може да е малко. Моля прочетете указанието посочено на опаковката на желатина, за какво количество течност се прилага. Може да се наложи два пакета желатин! 
 В дълбока купа с помощта на миксер разбивате крема сиренето, киселото мляко, сметаната, пудрата захар и ванилията.
Може да използвате и кухненски робот.
Приготвяте желатина ,аз го правя като слагам съдържанието на пакетчето в една чаша от кафе слагам около 30 мл. студена вода.
Когато желатина стане на топчета (след около 5 мин) до слагам в микровълновата и пускам за 10 секунди.
Желатина е течен,когато го изкарате от микровълновата.
Добавяте го към йогурта и разбърквате добре.



 Слагате йогурта в малки купички за крем и прибирате в хладилника за няколко часа.
Аз го държах около 6-7 часа.
Когато го сервирате внимателно обръщате купичката върху чиния и отгоре слагате една или две лъжички сладко от боровинки...




 Идеален десерт след обилна вечеря!
Но мисля,че е най-подходящ за топлите пролетни и летни дни!
Рецептата видях от ТУК !
След като публикувах рецептата в кулинарната ми група "Домашни вкусотии" ,
получих много ценен съвет от Диана Шопова ,които ще копирам и тук: " Всички желирани торти,които приготвям се изваждат най-лесно от формата, в която са,като се потопи съответната за секунди в съд с гореща вода! А този десерт е чудесен, ще го направя с удоволствие.."
Съвета е страхотен, защото няколко минути след като го прочетох , го приложих и ето, че се получи!


Обърнах идеално формата си с йогурта.
Благодаря ти, Диана !
Когато правих йогурта използвах купички за пудинг и ето тези за по-добър вид.
Сега ще ви ги покажа, защото формата им е по-интересна.


След този съвет реших да снимам резултата и да го покажа и на вас!


Отново ще споделя,че вкуса е страхотен!
Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !