Translate

неделя, 13 август 2017 г.

Айвар


Айвар опитах за първи път когато посетих Черна гора. Хареса ми и знаех, че ще се опитам да го приготвя. Този айвар, който опитах имаше различен от лютеницата вкус.
Има разлика между лютеница, айвар и кьопоолу.


Днес ще ви представя моята интерпретация на айвар по сръбски.
Повярвайте ми, че изчетох десетки рецепти и все нещо се различаваше в тях.
Накрая започнах и се доверих на моя вкус.


Получи се много вкусен и се хареса в дома ми, така, че ще се прави отново.
Моя айвар съдържа равно количество червена чушка капия и патладжан.
Това е причината и да не е свръх червен.


Да ми е жива и здрава бабата, защото благодарение на нея за приготвянето на тази вкусотия използвах изпечени на огън зеленчуци.
Аромата и вкуса е коренно различен.


Имах малки проблеми с маринатата, защото точно от нея идва разликата между лютеница и айвар. Прави се марината от олио, оцет, захар, проблема ми дойде в количеството, което трябва да сложа. В днешно време нито солта соли, нито оцета е оцет.
Накрая успях да докарам вкуса и количеството, така че ще го споделя, за да нямате вие същите проблеми.


Ето продуктите за 8 бурканчета по 300 гр.
4 кг. червена капия 
4 кг. патладжан
5 скилидки чесън
половин връзка магданоз
сол на вкус
черен пипер на вкус

за маринатата:
500 мл. олио
80 мл. оцет 
60 гр. захар


Приготвяне:


Чушките и патладжаните се изпичат и обелват. От посоченото количество сурови зеленчуци, аз изкарах 2, 1 кг. изпечени чушки 


и 2 гр. изпечени патладжани.


Смилат се на кухненски робот или с машинка за мелене.
В дълбока тенджера сложете олиото, оцета и захарта. Кипнете ги на огъня.


Когато маринатата заври, сложете патладжана и разбъркайте добре.


След около 5 минути добавете чушките.


Разбъркайте добре чушките и патладжаните.
Можете да започнете овкусяването.
Сложете сол и черен пипер по ваш вкус.
Намалете котлона и от време на време разбърквайте, за да не загори.
Аз го държах на котлона около час, час и половина.
Малко преди да е готово, добавете чесъна и магданоза.


Опитвайте айвара, ако ви се струва, че може да понесе още захар или има нужда от киселина, добавете захар и оцет, не се притеснявайте нищо няма да объркате.
Айвара бързо се сгъстява и сварява, защото няма домати и е доста гъст, по-гъст от лютеницата.
Има разлика във вкуса.
Дегустирайте го веднага, намажете го на филия хляб и му се насладете.


Оставяте айвара да изстине, пълните в бурканчета и го варите 15 минути.
Добър апетит!

Ако харесвате рецептите ми, може да ми помогнете да ги популяризираме като ги споделите.
Каня ви, да се присъедините към кулинарната  група "Домашни вкусотии" или се абонирайте за видео канала ми ето ТУК !
Заповядайте и в страницата ми Теодора Титова- "Домашни вкусотии" !
Благодаря ви !